Direktlänk till inlägg 21 april 2018

Att förlåta en idiot?

Av miaocd miaocd - 21 april 2018 22:59

Om man behandlar mig bra, behandlar jag andra bra. Om någon beter sig på ett sätt jag inte tycker är ok så backar jag. Däremot om man nu kan be om ursäkt, stå för sina misstag som jag så är det lätt att gå vidare. Och man kan börja om från början. Vissa vill ha ett förlåt bara för att få sin vilja igenom. Men man vill ha ett ärligt förlåt, inte för att skjutsa undan problemen.

Men det jag avskyr det är då folk hittar på saker, vänder och vrider på saker som jag har sagt enbart för att skapa drama eller så folk ska hysa agg mot mig. Istället för att fråga så lyssnar de på skvaller. 

Skvaller, drama, avundsjuka, fler vuxna kvinnor med många olika åsikter, syner på saker och ting, olika bagage som kanske krockar. Vi behöver fler tuppar så det blir ordning och reda. Haha! 

De går runt och eskalerar saker, vänder och vrider på sanningen, ljuger ja ser till så jag blir en syndabock trots de betett sig så illa emot att jag tillslut lämnade de. De undvek sanningen så att säga.

Hur svårt är de att kläcka ur sig ”Jag betedde mig illa mot personer, därför vill personer inte vara min vän och jag får stå mitt kasst”

Nej ”Tyck synd om mig, personer är dum så snälla hata personer för jag hatar persoer” är lättare att kläcka ur sig, få empati, sympati och uppmärksamhet som något jävla offer.

Men såna vill jag inte ha i mitt liv. Det finns en gräns på vad jag kan ta, och vissa har eskalerat allt och gått för långt. Eller som personer sa; ”De har bränt sina broar!” Och det är något de absolut har gjort och jag hoppas att de en dag lär sig men få tillbaka mig? Det får de aldrig!

Och förlåta en idiot? Nä det gör jag inte. Finns en anledning till varför vissa inte ska hålla ihop, ödet bestämmer det.


Skönt att man är så orädd av sig och kan ta det med folk som man bryr sig om, tycker om och liksom reda ut saker och ting med de. Vill inte ha folk som är falska, vill ha drama och tjafs. Och därför är jag ärlig, rak och tar tag i saker trots det hugger i magen av nervositet innan man får ur sig frågan eller tar problemet med personen.

Men nu är det lugn och ro i mitt liv igen. Om allt om något nu händer eller man behöver prata ut om något. Så det ska vara.

Sen kan hönsen som kacklar fortsätta kackla där i sin ensamhet. Det är ju det dom är bäst på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miaocd miaocd - 15 juli 2019 01:49

Jag vill inte lämna efter mig en sport som bara är för rika” Hur är det att vara världsetta och bära armbindeln med nummer ett?– Jag känner mig inte som den bäste. Jag kanske har en siffra på min arm när jag går in på arenan, men jag kä...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 01:58

Det har rullat in lite nya läsare så tänkte att jag kör en lista med ”3 saker ni inte visste om mig” så får ni chansen att lära känna mig lite bättre. Vi kör igång direkt! ��Jag är en känslomänniska - ...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:15

Jag tänker ofta på min mamma och pappa!I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa eller besöka er eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:12

Jag har rätt mycket som gör mig glad när jag tänker efter. Mycket som jag delar med mig av min energi det som är värt att dela med sig av. Det som gör mig glad är:- Min familj. - Mina djur. - Min minsta lillebror. - Bloggen och Istagram. Detta är...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:09

Jag bor i Småland. Har polarhundar på olika nivårer, olika åldrar som jag kör / träna / tävla drag med. Väldigt sociala och trevliga hundar att umgås med och köra med. Bruka tävla i drag. Vi är med i Svenska draghundsport.se Tävla mest i barmark. Kör...

Ovido - Quiz & Flashcards