Alla inlägg under maj 2019

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 01:58

Det har rullat in lite nya läsare så tänkte att jag kör en lista med ”3 saker ni inte visste om mig” så får ni chansen att lära känna mig lite bättre. Vi kör igång direkt!
��Jag är en känslomänniska - Jag är en känslomänniska ut i fingerspetsarna och jag har väldigt nära till mina känslor på gott och ont. Men har hellre lätt att visa känslor än att vara iskall och inte kan visa känslor alls.
��Jag älskar träning - Min träning är som terapi för mig och det har det alltid varit och jag mår bra av att träna så mycket jag gör.
�� Jag har 3 olika diagnoser - Jag har 3 olika diagnoser och tre av dom fick jag i vuxen ålder fast jag borde fått dom för länge sedan så i stället fick jag kämpa mig igenom skolan och en del av vuxenlivet tills jag fick de på papper.

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:15

Jag tänker ofta på min mamma och pappa!
I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa eller besöka er eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.
Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det.
Mina barn förlorade världens bästa mormor och morfar. Jag min älskade mamma och pappa som alltid fanns för mig.
Det kommer över mig när det är födelsedagar m.m
Det fattas många i vårt liv. Vi va så mycket tillsammans så när allt tog slut så var jag nedstämd en lång tid efteråt. Mamma och pappa va min bästa vän.
Jag är där i bland vid deras gravsten och sätter blommor och titta till den. 
I bland behöver man bara få gråta och försöka gå vidare men det är inte lätt.
Saknar er min älskade fina mamma och pappa.

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:12

Jag har rätt mycket som gör mig glad när jag tänker efter. Mycket som jag delar med mig av min energi det som är värt att dela med sig av. Det som gör mig glad är:
- Min familj. 
- Mina djur.

- Min minsta lillebror. 
- Bloggen och Istagram.

Detta är verkligen det jag lägger energi på och det som får mig att må bra!



Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:09

Jag bor i Småland. Har polarhundar på olika nivårer, olika åldrar som jag kör / träna / tävla drag med. Väldigt sociala och trevliga hundar att umgås med och köra med. Bruka tävla i drag. Vi är med i Svenska draghundsport.se Tävla mest i barmark. Kör slädkörning på vintern med. Tanke är att tävla i det också.

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:06

Fru och mamma till två tonåriga ungdomar. Bor i Småland på landet med min familj.
Jag är heltids sjukpensionär. Hänger jag mest med ett gäng härliga hundar och hästar, men saknar nu det där roliga tjejsnacket som dom inte kan bidra med. Har tyvärr lite dåliga erfarenheter av tjejkompisar och kan därför vara lite svår att komma inpå. Men ge mig gärna en chans. Tar gärna en fika eller promenader. 
Här finns en som är också ensam. Skulle vilja träffas.

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:03

Mina älskade barn ni är ljuset i mitt liv och jag älskar er mer än något annat och ni finns alltid i mina tankar.

Av miaocd miaocd - 5 maj 2019 23:58

Jag avskyr den här känslan.
Kan inte förklara hur jag känner riktigt.
Ångesten är påträngande
Jag vill ha dig nära

Jag tror inte mitt mående hade försvunnit
Bara för att du hade funnits här
Men helt klart bättre
Om jag hade haft dig nära

Tankarna försvinner aldrig
Avundsjukan finns
Men för vilken människa i världen är det annorlunda?
Någon gång önskar vi något vi inte har. 
Sverige är på tok för långt 
Men jag är glad att du inte bor på andra sidan jorden


Du är ju samtidigt nära - för i mitt har du alltid plats!

Av miaocd miaocd - 5 maj 2019 23:54

Detta kan ju folket ta och tänka på. Visste du att de människor som verkar starkast är oftast de mest känsliga? Visste du att de människor som uppvisar mest vänlighet är oftast de som blir illa behandlad? Visste du att de som tar hand om andra hela tiden är oftast de som behöver det mest? Visste du att de 3 svåraste sakerna att säga är: Jag älskar dig, förlåt och hjälp mig? Sätt detta som din status om du håller med.

Ovido - Quiz & Flashcards