Alla inlägg under april 2018

Av miaocd miaocd - 29 april 2018 23:18

Detta kan ju folket ta och tänka på. Visste du att de människor som verkar starkast är oftast de mest känsliga? Visste du att de människor som uppvisar mest vänlighet är oftast de som blir illa behandlad? Visste du att de som tar hand om andra hela tiden är oftast de som behöver det mest? Visste du att de 3 svåraste sakerna att säga är: Jag älskar dig, förlåt och hjälp mig? Sätt detta som din status om du håller med.

Av miaocd miaocd - 29 april 2018 22:57

Det är tungt att vara ensam och jag har alltid haft svårt att få vänner. Jag hoppas att jag ska kunna bryta ensamheten. Men jag vill kunna finna ärlia, seriösa vänner.
Eftersom jag är 47 år så känner jag en stor tomhet inom mig och jag vill inte längre vara så ensam som jag är.

Av miaocd miaocd - 29 april 2018 22:56

Här står jag i dag. Vad står du i dag?
Jag är otroligt stolt över mig själv och vad jag har åstadkommit i livet!
Jag är stolt över den jag har blivit och stolt över vart jag står i livet.
Jag har skapat 2 fantastiska barn.
Jag har blivit en person med otroligt många och viktiga erfarenheter och egenskaper....
Jag är stolt över mig själv.
Stolt över vart jag står idag.

Av miaocd miaocd - 29 april 2018 22:55

Jag undviker människor som tjafsar och bråkar för minsta lilla. Att man måste bråka med andra för att få sin vilja igenom är något jag aldrig kommer förstå mig på. Jag är en människa som hatar bråk och drama både på sociala medier och i verkliga livet. Jag förstår inte varför man måste bråka hela tiden för ingen mår väl bra av att bråka? Jag har tagit bort en del människor i mitt liv som bara bråkade och skapade drama för ingenting för det inte får som de själva vill. Att vara så ego att bara tänka på sig själv och ens egna behov och aldrig på någon annan det är något jag aldrig kommer förstå. Att man måste bråka för det inte blir som man har tänkt och ingen förtjänar att må dåligt i en vänskap för någon måste bråka hela tiden om ingenting. Sluta bråka, sprid mer kärlek men alla är inte värda ens kärlek helt enkelt. Omringa dig av bra människor.

Av miaocd miaocd - 29 april 2018 22:53

Stå upp för psykisk ohälsa! Våga prata om psykisk ohälsa!
Har du någon gång legat med täcket över huvudet och till slut känt att du inte kan andas?
Tänk dig att ha det så nästan varje dag. Att ha ett tryck över bröstet och svårt att andas och du kan inte bara dra bort det där täcket och kippa efter andan, för det är inte ett täcke som gör att du har svårt att andas. Det är din ångest som är orsaken.
Att leva med psykisk ohälsa är för många som att vara fånge i sig själv. Sake...r som andra tar för givet kan vara jättesvårt för en person som lider av psykisk ohälsa. Det är inte alltid man har energi över till annat, för det mesta av ens energi går till att kriga mot sig själv, mot den där fienden som bor inom en.
Att leva med psykisk ohälsa är ingen dans på rosor. Det är inget man väljer för att man vill ha lite uppmärksamhet eller för att man är lat. Det är inte så enkelt som att man bara kan rycka upp sig så är man frisk. Psykisk ohälsa är inget som bara drabbar människor som behöver sitta med psyket med tvångströja. Psykisk ohälsa är något som kan drabba oss alla. Det kan drabba dig, din chef, din kollega eller din dotter, det är inget man vet på förhand.
Jag har själv levt med psykisk ohälsa i många år. Första gången jag fick en panikångestattack och jag trodde att jag skulle dö. I dag är jag 47 år och krigar fortfarande mot min ångest. Min diagnoser är: ångest, OCD, tvångstankar, deppresion, autism, asberger m.m För mig personligen kan det handla om att jag oroar mig för att bli sjuk, att bilen ska gå sönder, att jag ska dö, att någon av mina nära ska dö, att jag ska bli sviken eller lämnad. Jag kan oroa mig för precis allt och ofta på samma gång.
Att nästan dagligen gå med de här tankarna tar enormt mycket på krafterna och är det då så konstigt att man till slut inte har någon energi kvar? Är det så konstigt om man faller i hop i en hög och bara gråter när allt man andas är ångest?
En sak jag dock har lärt mig under alla dessa år jag krigat mot denna förbannade ångesten är att jag klarar så mycket mer än vad jag kunnat tro, för oavsett hur tufft det än har varit så har jag inte gett upp. Jag krigar på och mår idag bättre än vad jag gjort på länge. För trots allt så har jag lärt mig enormt mycket om både mig själv och andra sen jag blev sjuk. Jag kanske inte alltid har energi och ork till allt jag vill göra, men det innebär inte att jag är en svag människa. Jag är en stark krigare som varje dag reser mig upp, även när allt tar emot och jag är väldigt stolt över mig själv att jag har den kraften.
Jag har också insett en annan viktig sak under den här tiden.
Läs och dela vidare för tillsammans är vi starka och övervinner alla fördomar.

Av miaocd miaocd - 29 april 2018 22:33

Som ni vet så har jag bloggat ett tag nu inte superduper länge ändå men ett längre tag och för mig är det väldigt stort. Jag har försökt bloggat förr men har aldrig kunnat hållit i det på grund av många anledningar men mesta dels har det väl varit omgivningen och måendet. Men jag har verkligen kunnat hålla i detta nu och vet du vad jag älskar det. Jag älskar att blogga, jag älskar att syssla med mina sociala medier och jag mår faktiskt så sjukt mycket bättre av detta.

Det är inte bara själva bloggandet. Det är all kärlek som faktiskt sprids och all denna glädje som kroppen fylls av. Jag har alltid varit skeptisk med hur öppen jag ska vara med om mitt bloggande men jag mår faktiskt mycket bättre nu när jag är helt öppen med att just jag bloggar och just det jag bloggar om man är ju rädd vad vissa ska tycka men helt ärligt så kör jag mitt egna race just nu och bara fokuserar på det och låter de andra få vara.

Men har du tänkt att börja blogga eller du kanske nyligen startat upp din blogg och vill kanske ha lite tips? Som jag sa så har inte jag bloggat i flera år eller så men jag gör något jag älskar och jag vill hjälpa så många jag bara kan med mina budskap. Jag ska försöka göra mitt bästa och ge dig det jag lärt mig.

Var ärlig är regel nummer ett.
Jag menar ärlighet varar faktiskt längst det har jag lärt mig genom livets gång. Du blir påkommen och det kommer inte sluta bra för dig eller din blogg. Det gäller att vara ärlig mot de som faktiskt läser din blogg.

Stå för det du säger.
Jag skriver saker i min blogg som kan handla om allt möjlighet och jag tycker saker om själva median i dag och jag skriver bara saker jag själv kan stå för och där jag kan försvara mina åsikter. Jag skulle aldrig säga saker jag sen backar undan och blir osäker på. Att stå för det man skriver och säger det är väldigt viktigt man ska kunna försvara sina åsikter.

Titta inte ständigt på din statistik.
Jag började med att titta in statistik kolla hela tiden hur jag låg till om jag fått en bättre placering eller ja ni vet hur det kan vara. Man vill ju uppåt. Men det gav mig sådan prestationsångest och jag måste leverera för att toppa mer och mer. Men nu tittar jag knappt in där längre och kanske händer nån gång för att bara se. För jag mår bättre av att inte "tävla" mot mig själv.

Älska det du gör och skriv när du känner för det.
Blogga ska vara något man gillar att göra man ska inte må dåligt av att blogga. Jag älskar detta och jag går in med hela mitt hjärta i detta. Jag vill hjälpa mig och jag vill helst hjälpa andra på något sätt. Det är oerhört viktigt enligt mig att man gillar det man gör. Sen skriva när man känner för det man ska inte skriva bara för att man måste hela tiden. Det kan göra att man tröttnar lite emellanåt.

Ge respons till din läsare.
Jag tycker det är oerhört viktigt att svara sina läsare det är för er jag skriver mycket och det är många "läsare" jag vill kunna hjälpa med mina budskap och ge min kunskap. Jag vill hålla en god kontakt med alla er. För mig är det oerhört viktigt.

Av miaocd miaocd - 29 april 2018 22:30

Hej alla fina!
Hur mycket ska man dela med sig när det gäller sitt bloggande?
Vet att man avgör själv men ska man behöva va hemlig om allt? Hur kul är det att läsa en blogg då?
Kanske borde jag sluta skriva så öppet om det mesta?
Har märkt att en del gottar sig och tyvärr inte kan hålla det gör sig själva.
Vad tycker ni? Ska jag sluta va så öppen om mitt liv? Sanningen.
Min dagbok.
Önskar så att jag hade mer svar på vissa saker i land är det så jobbigt att vänta.
Ta hand om er.

Av miaocd miaocd - 29 april 2018 01:40

Finns det någon här som bor i Kronobegs län, Småland omnejd? Tycker det är svårt att lära känna nya kvinnor här så hade verkligen varit skoj om någon känner som jag.

Jag som behöver en kompis som är seriös, ärlig, snäll.

Skapa flashcards