Direktlänk till inlägg 21 april 2018

Varför näthata? Varför bry sig!

Av miaocd miaocd - 21 april 2018 22:42

Avundsjuka, Stalkers och Näthat, Åsikter, Bloggar, Design och Support Känslor, Tankar och Funderingar, Svar på tali. Tips! Viktigt att prata om!
Jag tänkte prata lite om någon sjukt viktig sak, ett ämne. Nämligen näthat, och jag vet att personer inte är den enda som drabbats. Generellt är det fler bloggare därute som får näthat varje dag, varje timme och jag lider med er. Men de jag lider mest med, är faktiskt de som skriver näthat. Där de inte vågar stå för vem de är, där de är så fega att de måste vara anonyma. Men det dom inte har tänkt på det är att deras IP syns så jätte anonyma är de inte. Stalkers och anonyma kräk!

Förr blev jag ledsen och irriterad, jag mådde ju dåligt så då tog man åt sig lättare men inte idag. En person har fått mig att att tänka annorlunda kring folk som tycker illa om en av olika anledningar och hur man ska tänka. Och det funkar.

Men nu handlar inte detta om mig utan om er därute som råkar ut för detta. Det finns mer allvarliga fall, där personer faktiskt tar livet av sig pga näthat. Har ni ens tänkt på det? Folk är olika, vissa tar åt sig mer än andra. Vissa mår fruktansvärt dåligt utav det ni skriver, och de flesta vet redan varför ni gör det.

Någonstans i livet har ni råkat ut för något hemskt, något som har fått er att må så dåligt. Ni går in på en blogg, en känd eller okänd. Det kvittar för er. Men ni måste få ur er allt som ni känner, all aggression, eller all sorg ni har inom er.

1. Usch vilken hemsk människa, som inte vill lösa problem med idioter. Fast jag ser inga problem längre med dessa personer, utan mer inställd på och lever mitt liv utan de. Inte ledsen, arg eller upprörd. Grejen är den, om saker skiter sig med en person (vän, kärleken ja men vad fan som helst) så är det inte menat att personen ska finnas i ditt liv. Jag ser något positivt i det hela, men man måste lära sig att blicka framåt. Förlorar man en så står det tusen åter. Tänk positivt för fan, glöm inte det.

2. Usch vad hemskt, personer sminkar sig alldeles för mycket. Personer måste straffas, vad har ni för ni straff som personer måste ta? Fängelse? Eller vad? Väx upp, vi är olika individer, vi sminkar oss hur fan vi vill, klär oss hur vi vill, ser ut som vi vill. Har ni problem, sluta glo då?

Hur tänker folk? Varför är folk så besatta utav andras liv? Gud vet vad prsoner har fått under sina dagar som bloggare eller vad jag har fått stå ut med. Dock får jag inte så mycket näthat längre, det var oftare förut men nu får jag minimalt. Men kan tänka mig hur ni har det, som dagligen får en massa skit av anonyma kräk som inte vågar stå för vem de är.

Hur tänker ni? Vad vill ni oss egentligen? Väx upp, skaffa ett liv, ett jobb och framförallt sök hjälp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miaocd miaocd - 15 juli 2019 01:49

Jag vill inte lämna efter mig en sport som bara är för rika” Hur är det att vara världsetta och bära armbindeln med nummer ett?– Jag känner mig inte som den bäste. Jag kanske har en siffra på min arm när jag går in på arenan, men jag kä...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 01:58

Det har rullat in lite nya läsare så tänkte att jag kör en lista med ”3 saker ni inte visste om mig” så får ni chansen att lära känna mig lite bättre. Vi kör igång direkt! ��Jag är en känslomänniska - ...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:15

Jag tänker ofta på min mamma och pappa!I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa eller besöka er eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:12

Jag har rätt mycket som gör mig glad när jag tänker efter. Mycket som jag delar med mig av min energi det som är värt att dela med sig av. Det som gör mig glad är:- Min familj. - Mina djur. - Min minsta lillebror. - Bloggen och Istagram. Detta är...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:09

Jag bor i Småland. Har polarhundar på olika nivårer, olika åldrar som jag kör / träna / tävla drag med. Väldigt sociala och trevliga hundar att umgås med och köra med. Bruka tävla i drag. Vi är med i Svenska draghundsport.se Tävla mest i barmark. Kör...

Ovido - Quiz & Flashcards