Direktlänk till inlägg 27 juli 2018

Jag har på Facebook!

Av miaocd miaocd - 27 juli 2018 01:17

Jag har på Facebook i skrivande stund ? Vänner. Eller som jag egentligen lärt mej vänner.
Du ser skillnaden va? Vänner -vänner.

Jag har varit online sedan 2015 och haft de flesta barnsjukdomarna genom åren. Och jag har insett att på facebook är inte vännerna detsamma som vänner utanför sociala medier.
Det i sej lämnar lite att fundera över hur sociala de sociala medierna egentligen gör folk.

Titta in på din Facebook. Hur många vänner har du där enligt Facebook?
Ställ dej sedan frågan hur många av dessa vänner är verkligen dina vänner?

Jag såg för en stund sedan ett skrämmande exempel. Vad trevligt att vännerna inte är längre bort än så om man skulle behöva en vän

eller?

Jag kunde inte riktigt vara tyst oftast kan jag inte det utan skrev det jag spontant kände.

Detta fick mej genast att känna att dessa vänner inte känner sin vän känner sin vän.
eller?

Jag vet av erfarenhet att mina vänner inte är drygt 400 stycken.
Inte ens en bra dag?
Jag kan nog räkna mina vänner på mina 2 händers fingrar.
Och om nån av dom skulle finnas där för mej eller verkligen känner mej eller ens betraktar mej som sin Vän det vet jag faktiskt inte!
Det märker jag den dan som jag behöver en vän!

Nyligen var jag i behov av stöd av en Vän och via fb - pm fanns hon där då.
Så därigenom vet jag att är min Vän!

Men hur är det hos er andra?
Är era fb - vänner verkligen era vänner?
Är ni själva vän till era fb - vänner?

Tål er vänskap att ni har olika uppfattningar och åsikter om saker?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miaocd miaocd - 15 juli 2019 01:49

Jag vill inte lämna efter mig en sport som bara är för rika” Hur är det att vara världsetta och bära armbindeln med nummer ett?– Jag känner mig inte som den bäste. Jag kanske har en siffra på min arm när jag går in på arenan, men jag kä...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 01:58

Det har rullat in lite nya läsare så tänkte att jag kör en lista med ”3 saker ni inte visste om mig” så får ni chansen att lära känna mig lite bättre. Vi kör igång direkt! ��Jag är en känslomänniska - ...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:15

Jag tänker ofta på min mamma och pappa!I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa eller besöka er eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:12

Jag har rätt mycket som gör mig glad när jag tänker efter. Mycket som jag delar med mig av min energi det som är värt att dela med sig av. Det som gör mig glad är:- Min familj. - Mina djur. - Min minsta lillebror. - Bloggen och Istagram. Detta är...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:09

Jag bor i Småland. Har polarhundar på olika nivårer, olika åldrar som jag kör / träna / tävla drag med. Väldigt sociala och trevliga hundar att umgås med och köra med. Bruka tävla i drag. Vi är med i Svenska draghundsport.se Tävla mest i barmark. Kör...

Ovido - Quiz & Flashcards