Direktlänk till inlägg 23 december 2018

Man kan säga att psykisk ohälsa beror på många saker!

Av miaocd miaocd - 23 december 2018 23:36

Man kan säga att psykisk ohälsa beror på många saker. En av sakerna som gjorde att jag mådde skit och hade ångest upp över öronen började väl någonstans efter att jag i högstadiet,  gymnasiet fick  riktiga depression. Jag mådde inte alls bra. Jag mådde så dåligt att jag pratade om döden och bara ville dö. Jag blev ensam och utanför.

Det slutade med att jag fick träffa kurator och psykolog. Det där var längesedan nu men aldrig bortglömt för mig. Jag minns det som om det vore i går. Det var en jobbig tid.

Efter det där så har det fortsatt för mig att vara jobbigt under hösten när det blir mörkare fortare och det är för få ljusa timmar på dygnet. Jag har mått så fruktansvärt dåligt att det känts som om jag velat göra slut på mitt liv.

Tankarna har snurrat och när det varit som värst. Den finns ju där hela tiden och skaver. När jag fick min psykiska ohälsa. Jag har försökt söka i min hjärna men inte riktigt fått något svar på den frågan.

Jag har försökt sova mycket utsätta mig för sådant som känts jobbigt och försökt att tänka bort saker och ting. Det har gjort så ont i både magen, hjärnan och kliat i kroppen på grund av ångest och oro.

 Den här psykiska ohälsan och mitt dåliga mående. Jag försöker kämpa, för att bli fri detta och må så bra jag bara kan.

Jag har försökt att ta tag i det jobbiga och har gjort en förändring. Jag har också försökt lägga mig för att sova i tid på kvällarna även om det inte har gått sådär jättebra.

Har försökt ta tag i det jobbiga. Man ska verkligen utsätta sig för det man tycker är jobbigt så att ångesten och det dåliga måendet lämnar kroppen. Sömnen är verkligen A och O den är livsviktig faktiskt. Sedan ska man göra något som får tankarna att försvinna när de väl kommer och stör. Jag försöker att inte tänka på mina jobbiga tankar men när de väl kommer så går det oftast inte att stänga av.

Jag har haft kontakt med en person på psykiatriska mottagningen för något år sedan där jag fick hjälp med ny medicin att ta mot ångesten.

Jag är också glad över att jag har en familj som verkligen finns där och bryr sig varje dag. Jag är rent ut sagt glad och lättad över alla fina anhöriga personer jag har runt omkring mig.

Jag vet ju inte egentligen vad psykisk ohälsa kommer i från eller hur man blir av med den på enklaste möjliga vis. Jag vet bara att jag inte orkar må så här dag efter dag och jämt. Jag försöker göra någonting åt det här och komma i från det en gång för alla. Den här hösten har ångesten och depressionen hållit i sig mycket längre tid än den gjort förut.

En sak säker. Jag ska inte tillbaka till den här jävla ångesten igen och det här jävla måendet. Det får finnas en gräns och ett slut snart en gång för alla och det hoppas jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miaocd miaocd - 15 juli 2019 01:49

Jag vill inte lämna efter mig en sport som bara är för rika” Hur är det att vara världsetta och bära armbindeln med nummer ett?– Jag känner mig inte som den bäste. Jag kanske har en siffra på min arm när jag går in på arenan, men jag kä...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 01:58

Det har rullat in lite nya läsare så tänkte att jag kör en lista med ”3 saker ni inte visste om mig” så får ni chansen att lära känna mig lite bättre. Vi kör igång direkt! ��Jag är en känslomänniska - ...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:15

Jag tänker ofta på min mamma och pappa!I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa eller besöka er eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:12

Jag har rätt mycket som gör mig glad när jag tänker efter. Mycket som jag delar med mig av min energi det som är värt att dela med sig av. Det som gör mig glad är:- Min familj. - Mina djur. - Min minsta lillebror. - Bloggen och Istagram. Detta är...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:09

Jag bor i Småland. Har polarhundar på olika nivårer, olika åldrar som jag kör / träna / tävla drag med. Väldigt sociala och trevliga hundar att umgås med och köra med. Bruka tävla i drag. Vi är med i Svenska draghundsport.se Tävla mest i barmark. Kör...

Ovido - Quiz & Flashcards