Alla inlägg den 23 december 2018

Av miaocd miaocd - 23 december 2018 23:36

Man kan säga att psykisk ohälsa beror på många saker. En av sakerna som gjorde att jag mådde skit och hade ångest upp över öronen började väl någonstans efter att jag i högstadiet,  gymnasiet fick  riktiga depression. Jag mådde inte alls bra. Jag mådde så dåligt att jag pratade om döden och bara ville dö. Jag blev ensam och utanför.

Det slutade med att jag fick träffa kurator och psykolog. Det där var längesedan nu men aldrig bortglömt för mig. Jag minns det som om det vore i går. Det var en jobbig tid.

Efter det där så har det fortsatt för mig att vara jobbigt under hösten när det blir mörkare fortare och det är för få ljusa timmar på dygnet. Jag har mått så fruktansvärt dåligt att det känts som om jag velat göra slut på mitt liv.

Tankarna har snurrat och när det varit som värst. Den finns ju där hela tiden och skaver. När jag fick min psykiska ohälsa. Jag har försökt söka i min hjärna men inte riktigt fått något svar på den frågan.

Jag har försökt sova mycket utsätta mig för sådant som känts jobbigt och försökt att tänka bort saker och ting. Det har gjort så ont i både magen, hjärnan och kliat i kroppen på grund av ångest och oro.

 Den här psykiska ohälsan och mitt dåliga mående. Jag försöker kämpa, för att bli fri detta och må så bra jag bara kan.

Jag har försökt att ta tag i det jobbiga och har gjort en förändring. Jag har också försökt lägga mig för att sova i tid på kvällarna även om det inte har gått sådär jättebra.

Har försökt ta tag i det jobbiga. Man ska verkligen utsätta sig för det man tycker är jobbigt så att ångesten och det dåliga måendet lämnar kroppen. Sömnen är verkligen A och O den är livsviktig faktiskt. Sedan ska man göra något som får tankarna att försvinna när de väl kommer och stör. Jag försöker att inte tänka på mina jobbiga tankar men när de väl kommer så går det oftast inte att stänga av.

Jag har haft kontakt med en person på psykiatriska mottagningen för något år sedan där jag fick hjälp med ny medicin att ta mot ångesten.

Jag är också glad över att jag har en familj som verkligen finns där och bryr sig varje dag. Jag är rent ut sagt glad och lättad över alla fina anhöriga personer jag har runt omkring mig.

Jag vet ju inte egentligen vad psykisk ohälsa kommer i från eller hur man blir av med den på enklaste möjliga vis. Jag vet bara att jag inte orkar må så här dag efter dag och jämt. Jag försöker göra någonting åt det här och komma i från det en gång för alla. Den här hösten har ångesten och depressionen hållit i sig mycket längre tid än den gjort förut.

En sak säker. Jag ska inte tillbaka till den här jävla ångesten igen och det här jävla måendet. Det får finnas en gräns och ett slut snart en gång för alla och det hoppas jag.

Av miaocd miaocd - 23 december 2018 22:55

God Jul och Ett gott nytt år på er alla!

Av miaocd miaocd - 23 december 2018 22:53

Jag heter Mia är född 1970? Nästan så man undrar vart alla åren tagit vägen.
Jag lever med min man långt in i skogen och våra älskade barnen, djuren i skogen. Jag är hemma om dagarna med sjukersättning, sjukpensionär heltid på grund av psykis ohälsa, dagarna dom går i alla fall. Sitter vid min lapptop, är ute och promenerar ute i naturen och handarbetar mycket. Stickar mest.
Min blogg handlar mycket om min vardag och mina tankar, diagnoser, ocd, psykisk ohälsa, mina intresse m.m
Om jag själv skulle få beskriva min blogg så är det som en gott och blandat påse. Här skriver jag om allt som intresserar mig inklusive mitt liv mina diagnoser har länge setts som någonting negativt och baktanken med min blogg är att spräcka hål på den myten. För mina diagnoser är verkligen ingenting farligt eller någonting fult eller att man är trög eller dum i huvudet.
Kort och gott en personlig blogg skriven av mig.
Mitt liv som innebär ett liv med Asberger, Autism och diagnoser Jag vill bryta fördomar och bidra till ökad kunskap. Jag vill vara med och skapa ett nytt samhällsideal där alla får synas och alla vågar vara sig själva och träda fram.
Syns men vad sker i mig egentligen?
Kvinnas kamp med vardagen med och OCD och Depression m.m
Är det något ni undra över så hör av er.
Mina sociala medie:
Istagram: miaocd
Välkommen in till mig!
 
 

Av miaocd miaocd - 23 december 2018 22:29

Max: 50.000 kr - 70.000 kr - 75.000 kr.




Av miaocd miaocd - 23 december 2018 22:27

Allround häst sökes!
Stabil, snäll och trygg häst, 8-15 år, 160-165 cm sökes till mor och dotter. Det blir vår första egna häst men vi har ridit många år på ridskola och tränar alltså regelbundet både dressyr och hoppning. Vår nya kompis ska vara väl grundriden och gärna ha tävlat hoppning på lätt klass nivå. Okomplicerad i hantering, lastning och i nya miljöer samt utan skadehistorik av betydelse. Har du det vi söker så svara m prisuppgift och gärna film och foto. Hör gärna... av er.
Mobil.nr: 0732921194
E-mail: mia.sverige@hotmail.com
Jag och och min flicka letar efter häst som vi kan har tillsammans med. Tävĺa i hoppning, dressyr, markarbete, WE, fälttävlan m.m
En allround häst. Jag är 48 år och har ridet i över 40 år och min flicka är 16 år och har ridet sen hon var barn. Vi har god hästvana och rutinerad ryttare. Hör av er.
Mobil.nr: 0732921194
E-mail: mia.sverige@hotmil.com

Av miaocd miaocd - 23 december 2018 22:22

Vad ska jag göra för att utvecklas genom ridsporten? Jag vill ju satsa på det här med hästarna. Det är ju min dröm det här. Vad gör jag? Tacksam för hjälp. Tack i förhand.





Skapa flashcards