Alla inlägg under juli 2018

Av miaocd miaocd - 9 juli 2018 23:10

När en vinge bryts
och går av
fågeln tappar
all sin fart....

dalar ner mot marken
känner sig svag
mister all sin styrka
allt sin den har....

drömmer om att åter
kunna flyga som förut
vara stark
sväva ut....

flyga igen
känna världens kraft
vara en del av himlen
både dag som natt...

sväva fritt
komma i balans
fågeln hoppas
få en andra chans....

när en vinge bryts
och går av
fågeln vikar ut
ett tag....

vingen kanske läker
tiden får ge svar
fågeln går och väntar
bara en önskan har....

en fågels enda önskan
är att sväva i det blå
för på marken
kan den inte säker gå....

flyga igen
känna vindens kraft
vara en del av himlen
både dag som natt....

sväva fritt
komma i balans
fågeln hoppas få en andra chans....

så den kan flyga
någonstans

 

Denna texten speglar precis vad jag känner nu.
Jag behöver en ny chans en andra chans.
Jag behöver vara fågeln utan vinge gå omkring på marken för att fokusera på det som verkligen betyder något - att ta sig upp åt igen. Få känna sig fri och bekymmerslös - få flyga igen.
Denna dikt kommer från bortom bakom som är skriven.

 

Av miaocd miaocd - 9 juli 2018 22:56

I bland tänker jag tillbaka på hur det var för många år sen som jag antar att alla gör. Inte för att man vill spola tiden tillbaka utan för att man tittar tillbaka på gamla minnen och tänker på hur mysigt det va. Att man faktisk har gjort det. Så länge vi lever kommer vi alltid bära våra ryggsäckar där vi har minne.


Under hela min uppväxt från sju års ålder till ? år ålder så red jag på en ridskola där det fanns en ridgrupp. Sen blev jag fast i hästvärden m.m

Av miaocd miaocd - 9 juli 2018 22:43

Jag tror på att man ska sätta upp mål och delmål så att man har något man kan sträva efter. Jag personligen har lite svårt med att ha tålamod när det kommer till att uppnå drömmar. Jag vill allt på en gång. Men jag inser samtidigt att det inte funkar och vissa saker måste få ta tid. Därför tror jag att det är viktigt med delmål så att man kan se att man går åt rätt håll och kommer närmare sin dröm.
 
En dröm jag har haft i många år är att jag vill har ett stall och många hästar och hagar. Det är ett bevis på att om man vill någonting riktigt mycket så kommer det så småningom bli verkligt. Därför har jag tänkt att göra en vision board. Vision board är som ett kollage med bilder, citat och ord som är inspirerande och motiverande så att jag får en positiv känsla när jag tittar på dem samt hela tiden blir påmind om mina drömmar.
 
En dröm jag har som ni säkert vet vid det här laget är att jobba som hästskötare, groom m.m. för jag tycker att det är spännad. Men för att jag ska komma dit krävs det både planering tid och pengar. Och tålamod. Första steget blir som sagt att göra en vision board och skapa lite delmål.

Av miaocd miaocd - 9 juli 2018 22:37

Om jag ska vara ärligt så vet jag inte hur denna sommar blir. Jag är ganska ta dagen som den kommer person men samtidigt så tycker jag det blir lite jobbigt när jag inte vet vad jag ska göra de få stunderna jag inte ha något att göra. Är det då man ska passa på att njuta? Lägga sig i soffan och bara slappna av.



Av miaocd miaocd - 9 juli 2018 22:32

Eftersom jag lever med mina diagnoser så gör den att jag har svårt för mig att komma i håg.

Av miaocd miaocd - 9 juli 2018 22:22

Yttrandefriheten är ingen ursäkt till att bete sig som et svinn!
Det är nog inte många som missat att en så kallad "komiker" gjort en låt om pedofili.
Jag tänker inte ens nämna honom vid namn för han förtjänar inte att få mer pengar på sitt sjuka arbete, men jag vill ändå skriva om ämnet.

I hans låt sjunger han att han gillar att ha sex med barn, att små barn också har fittor och att ett riktigt barnknull är det bästa som finns. Han sjunger också att ingen kommer tro på ett barn, men däremot på honom för att han är en vuxen man. Hans argument till låttexten var att han vill uppmana så många som möjligt att ha sex med barn och om han kan få en enda till att göra det så har han lyckats.

Många försvarar honom med att det bara är humor. Det säger inget om hans personlighet för han är visst inte så här i verkligheten. Men enligt mig så säger det en hel del om ens personlighet om man både skriver en sådan här låt och försvarar honom. Ingen normalt funtad människa skulle ens komma på att skriva en sådan här låttext för de skulle bli äcklade av att ens tänka tanken.

Många jämför det också med filmer av olika slag som handlar om mord, våldtäkter och pedofili och tycker att det är samma sak, men jag kan inte minnas att exempelvis Beck gjordes i humorsyfte där man ska skratta åt alla mord och våldtäkter.

Jag kan verkligen inte se det roliga i att skämta om att hjälplösa barn blir sexuellt utnyttjade av vuxna människor. Barn kan inte försvara sig och det är bara sjukt att ens försöka skämta om detta. Jag förstår att alla är olika och har olika typer av humor, men vissa saker ska man bara hålla käften om och tycker man ens det är kul att sitta och skriva en låt om hur man har sex med ett barn så tycker jag faktiskt att man bör söka hjälp, för alla människors skull.

Jag förstår inte hur man så gärna vill få uppmärksamhet så man gör vad som helst för att få synas och höras. Hur kan man vilja bli känd som en pedofil? Hur kan man vilja förstöra sitt liv så mycket bara för att få vara lite "rolig" och få lite uppmärksamhet? Kanske fick han för lite uppmärksamhet som barn. Kanske kom inte hans föräldrar på fotbollsmatcherna eller berömde hans teckningar, men sök då hjälp istället för att bete dig som en idiot! Vi har yttrandefrihet i Sverige, men det är ingen ursäkt till att bete sig som ett svin.

Av miaocd miaocd - 9 juli 2018 21:31

Hur gör jag för att ändra färgen på bloggen, rubricker m.m.? Har försökt men det går ej. Vill ej har vit.

Av miaocd miaocd - 5 juli 2018 16:40

Till mitt istagram " miocd " och bloggen och Facebook.

Ovido - Quiz & Flashcards