Alla inlägg den 28 juli 2018

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 17:37

Genom att vara mig själv förändrar jag världen är något som jag läser dagligen och det får mig att hitta min kraft plus att dom orden är så mycket mig. Säger ganska mycket om hur jag ser på livet. Och vad vill jag säga med det undrar ni. Jo jag tycker att det är otroligt skönt när jag hittar rätt.

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 17:14

Att jag startade den här bloggen är främst för att nå ut till vuxna med diagnoser eftersom jag själv är vuxen och känner mig ensam och mår extremt dåligt över diagnoser. Jag vill att vuxna och andra med diagnoser ska veta att det finns fler med samma/liknande problematik. Som också går igenom ett jävla helvete.


Diagnoser tex. är i dag väldigt uppmärksammat och enligt mig väldigt accepterat jämfört med diagnoser. Detta är dock bara min personliga åsikt. Några kändisar som har diagnosen är Viktor Frisk, Tova Helgesson, Anders Bagge och otroligt många fler. Det pratas ganska öppet om diagnoser man är liksom en vanlig person bara att man är ovanligt och känsloladdad men ändå normal liksom.

Har man diagnoser är man avvikande, onormal,  konstig. Jag kan skriva under på mycket av detta men det som är otroligt sorgligt för mig är att om jag med diagnoser bara inte led av den ångesten som jag gör och har gjort hela mitt liv så skulle jag kunna vara ganska normal och inte alls lika uppenbart avvikande.
Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 16:56

Självkärlek till mig själv är nyckeln till livet!

Jag vill dela med mig av mig själv och jag är så mycket hela tiden. Allting beror på dagsformen och vad jag känner lust till att göra. En viktig sak som följer mig i allt jag gör är mina budskap:

X. Våga vara dig själv.

X. Acceptera livet som det är.

X. Synliggöra det osynliga.

X. Allt är möjligt.

Dessa fyra budskap är mina följeslavar och vet ni det är så mycket jag. Det jag också vill är att få inspirera er människor genom att visa delar av min vardag för att bidra med ökad kunskap: Intressen:

Natur, djur, hundar, hästar, Katter, utförsåkning, fjällvandring, sjön, campa, träna, promenader, träfa nya människor, familjen och givetvis, mig själv m.m. Jag har insett genom åren att självkärlek till mig själv är nyckeln till livet. Jag säger att utan självkärlek så kan jag inte låta andra älska mig och jag vill inte tvinga människor att älska mig och det jag gör. Livet är en gåva och jag accepterar det som kommer under livets gång. Fast jag blir glad när människor uppskattar det jag gör.

Jag upplever mig själv oftast gladare än många andra människor och jag väljer oftast att hitta lösningar och jag accepterar mig själv och mina funktionsvariationer OCD, Asberger, depression, psykis ohälsa och Autism – dom kommer jag alltid att ha dom växer inte bort.

Det var allt för mig för denna gång.


Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 16:43

Jag är medveten om att jag har en väldigt stark intuition.

I bland får jag till mig saker som är så starka att jag känner ett stort behov att ta reda på mera. Jag är medveten om att jag har en väldigt stark intuition och att jag har en förmåga att känna på mig vad som kommer hända i mitt liv. Oftast stämmer det vilket kanske låter helt sjukt för er samtidigt som det är en del av min vardag.

Jag har en otroligt positiv och kärleksfull uppväxt i bagaget. Den har säkert präglat mig till att jag kan vara i min kraft i dag och vara positivt inställd till livet.

Jag tror att det har format mig att vilja att alla människor ska vara i sin kraft och må bra oavsett vad dom väljer i sina liv. Livet blir så mycket enklare.

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 16:29

Jag vill lyfta upp olikheter och min tror är att vi alla är unika och olika på alla sätt. Vi är bra som vi är på alla sätt.

Jag känner mig trygg för jag vet att jag är bra som jag är. I allt finns det två eller flera sidor som vi människor kan fokusera på, positivt och negativt. Visst kan jag välja att deppa över mitt liv eller så väljer jag att fokusera på att jag är unik och bra som mig. Vad tror du att jag väljer?

Acceptans över att jag har mina diagnoser. Vad gör det? Jag är inte sjuk. Har bara mina diagnoser. Mina diagnoser kommer jag alltid att ha. Det bara är så. Jag har acceptera sån som jag är och älska mig som jag är.

Jag vill lyfta upp olikheter och min tro är att vi alla föds unika av någon anledning. Så varför kan vi inte acceptera varandra mer än vi gör i dag? Är du tacksam över din/dina diagnoser och föredrar du/ni positiva eller negativa stunder? Vad gör dig speciell?

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 15:37

Att leva med en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.

Vet du någon som nyligen fått en diagnos någon som behöver läsa på känner någon med en diagnos eller bara själv vill lära dig mer i ämnet?

Jag är inte sjuk. Jag har diganoser.

Jag gör en djupdykning i mitt eget liv med allt från att jag föddes till nutid. Jag berätta för dig om allt som rör min diagnos hur det var att få diagnosen hur jag var som barn hur min skoltid var och så vidare. Jag har gjort en djupdykning inom mig själv och fått reda på saker jag inte ens trodde var möjligt vad gäller mig själv.

Hur är det egentligen att leva med diagnoser?
Är det verkligen så som du har trott?

På sin resa genom livet genom att berätta öppet om diagnoser. Syn på hur det är att leva med diagnoser. Hon visar att man kan leva ett värdigt liv även om man har en diagnos.
Du får goda tips och råd en inblick i hennes liv samt mycket mer. Hon har en diagnoser hon fick efter en utredning. I dag är hon stolt över sin diagnos och berättar gärna för folk om det behövs.

Skapa flashcards