Alla inlägg den 28 juli 2018

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 23:18

Jag är en kvinna med skinn på näsan. Jag står för mina tankar och åsikter och jag kämpar mot min rätt. Jag verkar vara någon som inte ger sig i första taget och det uppskattas. Jag är väldigt lättsam och glad. Jag vet vad jag vill. Jag har mål som jag eftersträvar. I min blogg http://miaocd.bloggplatsen.se får ni följa mitt liv i välskrivna inlägg. Jag är duktig på att få fram det jag vill och jag skriver bra. Kloka och intressanta inlägg blandas med vardagliga bestyr och kampen mot ett fördomsfritt samhälle. Här ser jag verkligen en kämpe som jag är och inte ger mig i första taget.

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 19:21

Syftet med att jag skriver det här är för att jag vill att andra vuxna med diagnoser inte ska känna sig lika ensamma. Jag känner mig väldigt ensam och mår väldigt dåligt över min diagnos och problematiken den medför. Jag kämpar varenda dag, med mig själv, sociala situationer, vardagliga sysslor, krav, ångste, känslor och tankar.
Jag kämpar dagligen med att känna att jag är avvikande, annorlunda, inte platsar, inte har tillräckligt med vänner. Jag är fel, fel, fel. Jag har många hjärnspöken som trycker ner mig.

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 18:47

Mitt liv som innebär ett liv med Asberger, Autism och diagnoser – Jag vill bryta fördomar och bidra till ökad kunskap – Jag vill vara med och skapa ett nytt samhällsideal där alla får synas och alla vågar vara sig själva och träda fram.
Syns men vad sker i mig egentligen?


Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 18:36

I ALLT JAG GÖR HAR JAG BUDSKAP:
X. Allt är möjligt.
X. Våga va dig själv.
X. Acceptera livet som det är.
X. Att synliggöra det osynliga.
X. Alla kan på sitt sätt.

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 18:22

Min nya fas är att jag dagligen lär mig om mina signaler samtidigt som jag nu väljer en hälsosam livsstil för min kropp och själ. Jag tror att människor behöver lära känna sig själva och sina signaler. Det som fungerar för mig behöver inte fungera för dig. Det viktigaste är att må bra och ha balans tycker jag

Jag kommer att vara ärlig mot mig själv och i mina inlägg. Om jag använder ord som låter helt kocko för dig fråga mig gärna hur jag menar istället för att du reagerar i onödan. Då är du även med och hjälper mig att bli bättre. Jag finns här för att inspirera dig/er inte för att göra dig upprörd. Du väljer givetvis själv vad du tycker jag hoppas att du fortsätter läsa följa och gilla mig.

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 18:05

Det viktigste är att må bra och har balans tycker jag!

Jag är medveten om att jag kan använda ord som låter helt Kocko för vissa samtidigt så vill jag påminna er om att jag har Neuropsykiatriska Funktionsnedsättningar diagnoser som kan påverka när jag försöker utrycka mig. Vill också säga att jag lär mig dagligen att hantera vad som sker inom mig. Utåt så ser jag ut som vem som helst och då har jag märkt att vissa blir chockade när jag använder vissa ord. För mig så blir det en krock att just ord kan betyda väldigt många olika saker beroende på vem som använder ordet. Jag vet bara vad jag menar med det jag skriver. Att människor sen tror något helt annat blir en chock för mig och jag får genast ett inre stresspåslag. Det är något som jag får lära mig med tiden. Allt går att bli bättre på och jag gör små framsteg varje dag.

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 17:53

En människa som lever med mina diagnoser. Jag vill visa min verklighet och hur det är att leva som mig.
X. Mina budskap i allt jag gör:

X. Våga vara dig själv.

X. Acceptera livet som det är.

X. Synliggöra det osynliga.

X. Allt är möjligt.

Av miaocd miaocd - 28 juli 2018 17:45

Att få inspirera andra och vara öppen för olikheter!

Är det något som jag verkligen brinner för så är det att få inspirera andra och vara öppen för olikheter. För alla vi människor är olika unika precis som vi är. Jag tycker själv att jag har en sund inställning även om jag kanske inte alltid är guds bästa barn. Men det är väl det som kallas att vara människa. Jag står för det jag skriver/säger och jag vet att människor kommer antingen älska det eller hata det och ska jag vara ärlig så kvittar det. Jag är medveten om att jag har ett annorlunda sätt att kommunicera och att jag inte är bra på konsekvenser. Har precis lärt mig att ord kan betyda mycket för olika människor vilket för mig blir jobbigt snurrigt och förvirrande. Förändringar är otroligt jobbigt för mig det ligger i min Autism.

Ovido - Quiz & Flashcards