Alla inlägg den 27 juli 2018

Av miaocd miaocd - 27 juli 2018 02:13

Det finns dom som inte begriper på mig. Dom förstår mig inte helt enkelt. Kan dom inte begripa dom här idioterna att jag är född sån som jag är och det är medfödd. Då får dom människorna acceptera och restpektera detta då. Hur svårt kan det vara engetligen att fatta det hörre ni. Jag kommer inte att ger mig i första taget. Jag är jävlig envis. Ingen ska jävlas med mig då får ni dubbel så mycke tillbaka det säger jag. Ni ska bara försvinna från mig. Jag vill inte har med er att göra fatta ni. Kan ni inte förstår hur jag känner det när man har diagnoser AST - Autismspektrumtillstånd. Ni kanske inte har några känslor alls eller men jag har det i alla fall.


Fortsättning följer var så säkert på det.

Av miaocd miaocd - 27 juli 2018 01:56

Jag är en person som har DIAGNOSER som försvåra min sitation som på grund av bland annat att jag har det svårt och psykisk ohälsa.
AST - Autismspekttrum.


Eftersom väldigt många människor söker sig till just grupper så har jag därmed väldigt svårt att hitta vänner. Jag har dock inga problem att bara vistas i miljöer med mycket folk eller att umgås på tu man hand. Det är när man ska prata i en större grupp eller inför en stor folksamling som det kan bli problem för min del.


Gör ett försök att hitta likasinnade i liknande situation bland annat på denna sida.

Söker främst vänner i Småland Växjö, Ljungby, Halmstad, Markaryd, Värnamo, Jönköping kommuner men även samt i grannlänen. Jag utesluter dock inte helt vänner från övriga Sverige eller världen heller. Kan bli lite svårare att ses ofta då bara om man skulle vilja det.

Sitter mycket vid datorn när jag är hemma, gillar annars att cykla sommartid, åka skidor vintertid och promenera året runt, gärna i sällskap av någon annan om den tillgången finns. Någon gång per år kan det även bli någon utlandsresa också.

Söker ingen speciell person mer än någon annan som kanske också har svårt socialt och vill ta sig ur sin bubbla.


Gärna något av det som jag annars brukar göra ensam på min fritid men även att typ gå ut och äta och fika och sånt kanske m.m

Jag söker vänskap med kvinnor i åldrarna 45 - 60 år.

Vill i första hand Maila och chatta se om vi kommer överens och har nåt gemensamt, därefter kan vi smsa och känns det rätt sen kan vi träffas ute och ta en fika eller nåt. Sen får vi se.

Älskar snälla människor, behöver känna mej trygg gör absolut inget om du känner inom dig du inte duger sanningen är nog du duger bättre än du tror i så fall. Skriv mer än gärna. Jag känner nämligen ofta att jag själv inte duger. Jag kommer inte vara otrevlig mot dej. Vill absolut inte såra eller bråka med någon vill bara ha en eller flera snälla människor som vänner. Kan prata om det mesta. OBS! Är bara ute efter vänskap. Har egen familj.

Intresserad av film, löpning, styrketräning, min familj, träna, promenader, hästar, hundar, djur och att lära känna människor på djupet m.m

Hör gärna av dig. Du är efterlängtad.


Det är tungt att vara ensam, och jag har alltid haft svårt att få vänner. Jag hoppas att jag ska kunna bryta ensamheten.


Är sjukpensinär. Så känner jag en stor tomhet inom mig och jag vill inte längre vara så ensam som jag är.


Vill ni har kontakt så får ni gärna höra av er via pm eller E-mail.

Av miaocd miaocd - 27 juli 2018 01:19

Hur ska man förklara för människor som vägrar förstå vad psykisk ohälsa gör med oss. Så trött på att behöva försvara mig hela tiden och få höra att jag ska sluta gnälla.
Vad gör ni när människor håller på så här?
Blir för det mesta förbannad och ber människor fara och flyga.

Av miaocd miaocd - 27 juli 2018 01:17

Jag har på Facebook i skrivande stund ? Vänner. Eller som jag egentligen lärt mej vänner.
Du ser skillnaden va? Vänner -vänner.

Jag har varit online sedan 2015 och haft de flesta barnsjukdomarna genom åren. Och jag har insett att på facebook är inte vännerna detsamma som vänner utanför sociala medier.
Det i sej lämnar lite att fundera över hur sociala de sociala medierna egentligen gör folk.

Titta in på din Facebook. Hur många vänner har du där enligt Facebook?
Ställ dej sedan frågan hur många av dessa vänner är verkligen dina vänner?

Jag såg för en stund sedan ett skrämmande exempel. Vad trevligt att vännerna inte är längre bort än så om man skulle behöva en vän

eller?

Jag kunde inte riktigt vara tyst oftast kan jag inte det utan skrev det jag spontant kände.

Detta fick mej genast att känna att dessa vänner inte känner sin vän känner sin vän.
eller?

Jag vet av erfarenhet att mina vänner inte är drygt 400 stycken.
Inte ens en bra dag?
Jag kan nog räkna mina vänner på mina 2 händers fingrar.
Och om nån av dom skulle finnas där för mej eller verkligen känner mej eller ens betraktar mej som sin Vän det vet jag faktiskt inte!
Det märker jag den dan som jag behöver en vän!

Nyligen var jag i behov av stöd av en Vän och via fb - pm fanns hon där då.
Så därigenom vet jag att är min Vän!

Men hur är det hos er andra?
Är era fb - vänner verkligen era vänner?
Är ni själva vän till era fb - vänner?

Tål er vänskap att ni har olika uppfattningar och åsikter om saker?

Av miaocd miaocd - 27 juli 2018 01:14

Det är på riktigt!

Många säger på Facebook att det är så underbart väder. Soligt och varmt och inget regn!
Vilken fantastisk sommar vi har!

Andra inser faran i att vädret är som det är för 2:a sommaren i rad.

Jag vill verkligen inte vara den som sabbar humöret för dom som njuter av sol och värme.
Men sanningen och verkligheten är som den är:
Torkan är en kris!

Vad händer då det inte kommer tillräckligt med regn?
Jo vattenreserven i grundvattnet sinar.
Och grödorna torkar bort.

Detta leder till:
Brist på foder till korna som i sin tur inte ger varken mjölk, ost, smör eller kött, då dom svälter och slakterierna har kö ända till och bortom september.
Brist på grönsaker och säd som skulle föda oss människor också utöver djuren. Det blir inget bröd bakat om det inte finns spannmål, som vete, råg och havre.

Jag kan inte njuta i solgasset.
Jag känner bara att jag behöver hamstra vatten, ris, pasta osv samt hund - och kattmat samt kraftfoder till hästarna.

Läs här om hur torkan sätter Sverige i behov av krisstöd från EU. 

Ovido - Quiz & Flashcards