Direktlänk till inlägg 25 juli 2018

Vi mår dåligt psykiskt och fysiskt oftast av olika anledningar!

Av miaocd miaocd - 25 juli 2018 02:24

Vi mår dåligt psykiskt och fysiskt oftast av olika anledningar. Men vad är psykisk ohälsa egentligen?

Jag menar jag är inte rätt person att bedöma hur du mår. Du mår som du mår det gör jag med. Jag har en helt annan historia än vad du har. Jag kanske har gjort värre saker än du eller så har du gjort ännu värre saker än mig kanske? Men det handlar väl inte om vem som gjort värst saker det handlar väl om att det vi gjort har varit värst för oss själva det du gjorde var droppen för att du skulle må som du gör. Mitt var i alla fall droppen för mig.

Jag står för varje sak jag gjort och sagt men jag ångrar mina saker enormt. Jag önskar jag hade tagit det andra valet gått den andra vägen för den hade gynnat mig och mitt mående extremt mycket mer. Men jag ångrar inte att jag lärt mig livets läxor för med dem kan jag vända det till det positiva. Jag kan lära just dig som läser detta att inte gå samma väg som mig. Den vägen var inte bra ta den andra i stället.

Vad kan jag säga till dig som mår dåligt? Jag skulle kunna säga tusentals saker du kan göra för att må bra, gå på promenad, rita eller skriv. Men det mer konkreta och det tips man ska ta emot på ett seriöst sätt är att stå på dig undvik grupptryck att säga nej är mer vuxet än att osäkert säga ja även om det är oerhört svårt så kommer du tacka dig själv till att du sa nej när någon frågade dig om alkoholen eller frågade dig om andra negativa saker.

Jag önskar jag var bättre på att säga nej men jag är en väldigt snäll människa dum snäll skulle jag säga. För det är inte att vara snäll mot sig själv. Jag tackade ja till alkoholen den drog med mig på min värsta resa någonsin och jag har slösat flera flera tusentals kronor på alkohol. Ta den andra vägen för denna har jag redan gått och den är inte värd att ta.
Det var mitt lilla meddelande till er alla i dag! Försök att ta hand om er och försök att finna det positiva i livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miaocd miaocd - 15 juli 2019 01:49

Jag vill inte lämna efter mig en sport som bara är för rika” Hur är det att vara världsetta och bära armbindeln med nummer ett?– Jag känner mig inte som den bäste. Jag kanske har en siffra på min arm när jag går in på arenan, men jag kä...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 01:58

Det har rullat in lite nya läsare så tänkte att jag kör en lista med ”3 saker ni inte visste om mig” så får ni chansen att lära känna mig lite bättre. Vi kör igång direkt! ��Jag är en känslomänniska - ...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:15

Jag tänker ofta på min mamma och pappa!I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa eller besöka er eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:12

Jag har rätt mycket som gör mig glad när jag tänker efter. Mycket som jag delar med mig av min energi det som är värt att dela med sig av. Det som gör mig glad är:- Min familj. - Mina djur. - Min minsta lillebror. - Bloggen och Istagram. Detta är...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:09

Jag bor i Småland. Har polarhundar på olika nivårer, olika åldrar som jag kör / träna / tävla drag med. Väldigt sociala och trevliga hundar att umgås med och köra med. Bruka tävla i drag. Vi är med i Svenska draghundsport.se Tävla mest i barmark. Kör...

Ovido - Quiz & Flashcards