Alla inlägg den 25 juli 2018

Av miaocd miaocd - 25 juli 2018 22:53

Jag tänker ofta på min mamma!
I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa, besöka dig, eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.
Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det.
Mina barn förlorade världens bästa mormor och jag min älskade mamma som alltid fanns.
Det kommer över mig när det är födelsedagar.
Det fattas många i vårt liv. Vi va så mycket tillsammans så när allt tog slut så var jag nedstämd en lång tid efteråt.Mamma va min bästa vän.
Fast det gått över 15 år sen. Så tycker jag det bara bli lättare.
Jag är där i bland vid hennes gravsten sätter blommor och titta till den. 
Vi tog hand om hennes begravning alla papper och lägenhet.
I bland behöver man bara få gråta och försöka gå vidare men det är inte lätt.
Saknar dig min älskade fina mamma.

Av miaocd miaocd - 25 juli 2018 22:34

Så ska du agera om du ser en hund i en varm bil!


Om du ser ett barn eller en hund i en varm bil ska du enligt polisen göra följande:


1. Känn efter om dörren är öppen.

2. Ring polisen. 112 om du tror att det är akut annars 114 14.

3. Notera klockslag och registreringsnummer.

4. Notera hur ventilation och lufttillförsel tillgodoses.

5. I nödfall – krossa rutan.

Ja att krossa rutan är lagligt i nödfall. Men du ska helst ringa polisen först så att de kan hjälpa till med bedömningen och krossandet.

Av miaocd miaocd - 25 juli 2018 03:36

Kom igen! Ta din tid att läsa igenom detta!
Vi måste snacka om diganoser och psykis ohälsa. Vart är uppmärksamheten kring detta? Nyhetstidningarna skrev en liten artikel i tidningen som knappt syntes. Man måste berätta hur man bör agera. Hur många vet att denna sjukdom kan döda? Hur många vet våra biverkningar av alla mediciner?  Detta växer enormt och vi måste börja prata högt om denna sjukdom!
Vet du/ni hur man hanterar en människa vid psykis ohälsa? Nej det är viktigt att vi berättar hur vi räddar livet och hur vi alla kan hjälpa andra som har sjukdomen och hur vi alla ska kunna känna oss trygga. För med sjukdomen så lever man med rädsla varje dag och en rädsla att avsluta sitt liv. Ett tips om du inte vet i fall personen har sjukdomen kolla efter halsband, armband eller tatuering vid handleden.
Om personer ligger så bör du i första hand kontrollera så personen inte skadat huvudet vid fallet och har personen inte ramlat ännu och lägg ned försiktigt mot marken och lägg något mjukt under huvudet. Släpp lös på åtsittande kläder och har personen några föremål vid sig och ta bort dem. Håll inte fast personen om den inte vill.  Tillkalla ambulans.
Stanna vid personen tills den är i säkerhet.

Av miaocd miaocd - 25 juli 2018 02:48

Jag är inte mina diagnoser! Jag bär bara dom på mina diagnoser! Många okunniga människor anser att mina diagnoser är någonting jag är. Dom definierar det hela som du är dina diagnoser. Men så är inte fallet jag är inte mina diagnoser utan jag bär bara på den. Det är skillnad att bära på den och vara den. Min personlighet och är inte efter hur mina diganoser är. Jag är inte perfekt ingen är perfekt. Jag är född som jag är och jag älska den jag är och är lycklig.

Av miaocd miaocd - 25 juli 2018 02:39

Jag är en sådan person som helst avvecklar personer som inte kan acceptera mina diagnoser/funktionshinder. För jag kan inte hjälpa att jag föddes som jag gjorde.

Av miaocd miaocd - 25 juli 2018 02:24

Vi mår dåligt psykiskt och fysiskt oftast av olika anledningar. Men vad är psykisk ohälsa egentligen?

Jag menar jag är inte rätt person att bedöma hur du mår. Du mår som du mår det gör jag med. Jag har en helt annan historia än vad du har. Jag kanske har gjort värre saker än du eller så har du gjort ännu värre saker än mig kanske? Men det handlar väl inte om vem som gjort värst saker det handlar väl om att det vi gjort har varit värst för oss själva det du gjorde var droppen för att du skulle må som du gör. Mitt var i alla fall droppen för mig.

Jag står för varje sak jag gjort och sagt men jag ångrar mina saker enormt. Jag önskar jag hade tagit det andra valet gått den andra vägen för den hade gynnat mig och mitt mående extremt mycket mer. Men jag ångrar inte att jag lärt mig livets läxor för med dem kan jag vända det till det positiva. Jag kan lära just dig som läser detta att inte gå samma väg som mig. Den vägen var inte bra ta den andra i stället.

Vad kan jag säga till dig som mår dåligt? Jag skulle kunna säga tusentals saker du kan göra för att må bra, gå på promenad, rita eller skriv. Men det mer konkreta och det tips man ska ta emot på ett seriöst sätt är att stå på dig undvik grupptryck att säga nej är mer vuxet än att osäkert säga ja även om det är oerhört svårt så kommer du tacka dig själv till att du sa nej när någon frågade dig om alkoholen eller frågade dig om andra negativa saker.

Jag önskar jag var bättre på att säga nej men jag är en väldigt snäll människa dum snäll skulle jag säga. För det är inte att vara snäll mot sig själv. Jag tackade ja till alkoholen den drog med mig på min värsta resa någonsin och jag har slösat flera flera tusentals kronor på alkohol. Ta den andra vägen för denna har jag redan gått och den är inte värd att ta.
Det var mitt lilla meddelande till er alla i dag! Försök att ta hand om er och försök att finna det positiva i livet.

Av miaocd miaocd - 25 juli 2018 02:09

Eftersom min blogg har som röd tråd psykisk ohälsa så skriver jag ju öppet kring min. Just nu är det min OCD som spökar.

Jag har ju flera diagnoser inom psykisk ohälsa men jag måste nog säga att om jag måste lista vad som är värst då är det min OCD för den gör min ångest så extrem. Och genom det blir jag mer deprimerad. Jag hatar verkligen att må så här. Har fått panik. Det gör mig rädd trots att jag vet att allt kommer lösa sig och att jag är starkare i dag än då.

Men ändå så hatar jag denna jävla psykiska ohälsa.

Om just nu som läser detta har OCD hur hanterar ni den? Hur är den för er? Har ni fått hjälp?

Förlåt för ett så negativt inlägg men sanningen måste fram. Fler måste veta hur människor som är sjuka faktiskt mår.

Av miaocd miaocd - 25 juli 2018 01:34

Jag är en glad och social mamma/fru. I stort sätt har alla mina vänner lämnat mig på grund av  min psykiska ohälsa m.m Så vill gärna lära känna nya människor som accepterar den jag är. Tack.

Skapa flashcards