Direktlänk till inlägg 19 juli 2018

Jag klarade det!

Av miaocd miaocd - 19 juli 2018 03:17

Jag kan inte förstå att det gått 15 år sen min mamma avled i cancer.
Jag mådde väldigt dåligt lite mer än en ett år men hitta min inre frid till slut.
Jag har fortfarande lätt med att gå till mammas grav jag gör det för det känns gott i själen efter.
Inga vänner eller släkt som brydde sig eller ens fråga hur man mådde utan fått bära ganska mycket inombords själv.
Inte lätt att prata med maken då han inte riktigt kan förstå.
Alla storhelger och när det är något med barnen så är det jobbigt att inte kunna ringa och fråga eller fira med någon.
Vi firade med mamma och hon va en stor del av mitt liv. Hela familjen.
Jag ville spendera all min vakna tid med min mamma.  Nu lever jag på minnen. Att finnas för någon i sorg är inte konstigare en att finnas när allt är toppen.
Att lyssna och höra hur läget är eller fråga om man kan göra något är inte svårare en något annat.
Sorg ska inte vara tabubelagt och tänk att bara få en kram eller att någon bara vill lyssna är guld värt.
Snart kanske de är eran tur och att gå igenom en sorg själv är fruktansvärt. Har gått igenom många.
Jag är stark och jag är stark själv och måste man rasa i hop i en liten hög på golvet så gör det inget.
Du behöver inte visa dig stark för andra.
Fråga inte om du inte är intresserad av att veta och avbryt inte.
Saknar min fina fina mamma som kämpade så för oss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miaocd miaocd - 15 juli 2019 01:49

Jag vill inte lämna efter mig en sport som bara är för rika” Hur är det att vara världsetta och bära armbindeln med nummer ett?– Jag känner mig inte som den bäste. Jag kanske har en siffra på min arm när jag går in på arenan, men jag kä...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 01:58

Det har rullat in lite nya läsare så tänkte att jag kör en lista med ”3 saker ni inte visste om mig” så får ni chansen att lära känna mig lite bättre. Vi kör igång direkt! ��Jag är en känslomänniska - ...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:15

Jag tänker ofta på min mamma och pappa!I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa eller besöka er eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:12

Jag har rätt mycket som gör mig glad när jag tänker efter. Mycket som jag delar med mig av min energi det som är värt att dela med sig av. Det som gör mig glad är:- Min familj. - Mina djur. - Min minsta lillebror. - Bloggen och Istagram. Detta är...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:09

Jag bor i Småland. Har polarhundar på olika nivårer, olika åldrar som jag kör / träna / tävla drag med. Väldigt sociala och trevliga hundar att umgås med och köra med. Bruka tävla i drag. Vi är med i Svenska draghundsport.se Tävla mest i barmark. Kör...

Skapa flashcards