Alla inlägg under juni 2018

Av miaocd miaocd - 24 juni 2018 19:42

Tjejklassikern år 2019! Bor du i Ljungby, Växjö, Jönköpig? Jag undrar om det är någon tjej här som tänkt göra tjejklassikern under 2019 som är från dessa trakter? Skulle vilja ha en träningskompis det är så mycket roligare när man är 2 eller fler.

Av miaocd miaocd - 24 juni 2018 19:41

Jag söker en häst att rida och ta hand om någon eller några gånger i veckan. Rider gärna både på bana och i skogen men det spelar inte så stor roll så länge hästen är snäll och trygg. Värderar att pyssla med hästen och allt runt omkring. Jag är 47 år. Har sammanlagt cirka 40 års erfarenhet av ridning på ridskola och tävla bäde i hoppning och dressyr. Hör av dig om det verkar intressant.

Av miaocd miaocd - 24 juni 2018 19:39

Jag skulle tycka att det var kul att lära känna nytt folk / vänner. Jag gillar hundar / hundträning, Har själv en golden retriver tik som jag träna med, hästar. promenader, träna, vara i skogen, chilla osv. Tänker att jag berättar mer om mig själv i pm i så fall. Jag är väldig ensam kvinna och söker seriösa och ärliga vänner.

Av miaocd miaocd - 19 juni 2018 19:57

Varför gör jag det här då? Jo för att jag själv som väldigt ofta utsätts för en rad fördomar vet att man lätt håller det för sig själv man tänker att det inte är en big deal men ändå känner man att det faktiskt gjorde lite ont inombords. Jag vill öppna upp det här ämne för att ni ska veta att ni inte är ensamma men också för att samhället ska få upp ögonen för hur stort problem det här är och hur mycket det sårar personen som blir utsatt för det.

Av miaocd miaocd - 12 juni 2018 23:40

Snart verkar jag väl desperat. Haha men det är väl lite så. Det är väldigt tråkigt att vara ensam en längre tid.

Bor med min familj make och barn på landet + djur. Kommer från Småland.

Vi har två tånåriga barn

Som så många andra saknar jag också den där tjej kompisen som man alltid har med sig.

Jag som person är rätt soft i bland väldigt framåt och andra dagar mer bakåt. Mig kan man prata om allt med för jag har varit med om och hört det mesta. Är 47 år. Äh lär känna mig i så fall. Du kommer inte att ångra dig. Är en driven, ambitiöst. seriös, ärlig människa lägg till mig som vän här på fb och var så där härligt öppen och konstig.

Av miaocd miaocd - 11 juni 2018 22:22

Folk tror inte det syns att dom tittar! Men det märks tydligare än folk tror!

Jag driver vanligtvis bloggen: http://miaocd.bloggplatsen.se/

Jag bloggar om mitt liv och andra saker.
Vem är då annars jag?
Mitt namn är Mia och bor på landet med min familj och djur sen några år tillbaka.

Bor i Småland.
I detta inlägget tänkte jag berätta en sak som jag mer eller mindre har tröttnat på ärligt talat.
Jag har tröttnat på hur vissa människor beter sig mot andra många har fördomar och åsikter mot oss personer som lever med någon form av funktionsvariationer.
En del ska hålla på peka på en på stan eller glo på en och tro att man är ett spöke.
Men ni som tror det. Tror helt fel. Bara för man lever med någon/några former av funktionsnedsättningar. Så har vi ändå ett hjärta. Ja vi kan också ha åsikter.
Blev utsatt för mobbning under skoltiden och blir fortfarande utsatt för mobbing/ mättat på grund av att jag brukar skriva om att jag har medfött funktionsnedsättningar.
Jag har på grund av mina diagnoser alltid haft svårt att hitta vänner för livet. Jag söker i högsta grad vänner i närområdet eller inne i (Kronobergs län). Finns det någon som läser detta som bor i närheten av ? Hör av dig till ? så kan hon vidarekoppla till mig eller följ mig gärna. Hör gärna av er på min instagram.

Av miaocd miaocd - 11 juni 2018 21:53

Tror det är helt perfekt tid för mig och blogga igen nu. Många släpper" pressen och kraven" och tar dagen lite mer som den kommer när sol och värme kommer på besök. Vilket gör jag kommer in i det bättre.

Bloggen har swishat förbi ett par gånger under helgen men varken tiden eller orken har funnits där och jag har tagit det helt med ro. Det är jag som bestämmer när det skall komma nya inlägg. Det viktiga är inte att jaga läsare. Inte nu längre. De får hitta hit själv eller inte.

Av miaocd miaocd - 11 juni 2018 21:32

I dag så rensade jag bland mina oseriösa vänner på facebook! Oj vad många som åkte kan jag tillägga! Jag tror jag plockade bort lite över 200 personer från facebook! Har du åkt bort så är det antagligen för att vi aldrig pratar, vi har inget gemensamt, eller så har du snackat bakom min rygg! Jag accepterar inte en massa skit längre! Jag behöver inga energitjuvar i mitt liv!

Skapa flashcards