Direktlänk till inlägg 4 juni 2018

Aspergers, autism syndrom handlar inte om yta!

Av miaocd miaocd - 4 juni 2018 22:38

Aspergers, autism syndrom handlar inte om yta! Något jag ofta får slängt till mig är att jag ser ut som vem som helst. Att jag kanske till och med är en sådan som verkligen inte skulle gå under kategorin att ha Aspergers, autism Syndrom. Men vet ni vad det är faktiskt något jag kan ta. Det jag däremot provoceras av enormt mycket är de jubelidioter som tar sig friheten att säga att det finns dem som ser ut att ha Aspergers, autism Syndrom. Där och då kände jag mig som sagt väldigt maktlös. Jag skulle liksom sitta där och behöva bevisa för dom att vi är exakt som de dom kategoriserat som dem. För som sagt kan jag tala för mig och min diagnos i de flesta sammanhang. Men man förväntar sig inte att bli behandlad med fördomar i från en person som jobbar med grupper som är exakt som mig. Aspergers, autism syndrom handlar inte om yta. Det handlar om en inre kamp som skapar personlighet. Jag känner mest att man bör fokusera på att lära sig mer om diagnosen i brett för att kunna förstå att Aspergers, autism Syndrom inte fungerar lika för alla som har diagnosen. Vi är liksom ni, neurotypiker, olika. Väldigt olika. Lär därför känna personen och inte diagnosen. Skulle detta hänt för kanske några år sedan skulle det ta lång tid för mig att bygga upp ett förtroende igen. Jag skulle ha tagit åt mig och börjat ifrågasätta mig själv. Men nu ser jag det mer som att arbetet vi gör har en Så betydande roll för samhället i stort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miaocd miaocd - 15 juli 2019 01:49

Jag vill inte lämna efter mig en sport som bara är för rika” Hur är det att vara världsetta och bära armbindeln med nummer ett?– Jag känner mig inte som den bäste. Jag kanske har en siffra på min arm när jag går in på arenan, men jag kä...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 01:58

Det har rullat in lite nya läsare så tänkte att jag kör en lista med ”3 saker ni inte visste om mig” så får ni chansen att lära känna mig lite bättre. Vi kör igång direkt! ��Jag är en känslomänniska - ...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:15

Jag tänker ofta på min mamma och pappa!I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa eller besöka er eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:12

Jag har rätt mycket som gör mig glad när jag tänker efter. Mycket som jag delar med mig av min energi det som är värt att dela med sig av. Det som gör mig glad är:- Min familj. - Mina djur. - Min minsta lillebror. - Bloggen och Istagram. Detta är...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:09

Jag bor i Småland. Har polarhundar på olika nivårer, olika åldrar som jag kör / träna / tävla drag med. Väldigt sociala och trevliga hundar att umgås med och köra med. Bruka tävla i drag. Vi är med i Svenska draghundsport.se Tävla mest i barmark. Kör...

Ovido - Quiz & Flashcards