Alla inlägg under maj 2018

Av miaocd miaocd - 25 maj 2018 17:36

Ett proffs är en person som kan göra sitt bästa även när man inte känner för det!

Av miaocd miaocd - 25 maj 2018 17:34

En hund och hästbiten person som har fötterna på jorden som tävlar i draghundsport och ridsport m.m

Av miaocd miaocd - 25 maj 2018 17:29

Lite bakgrund om mig själv: Jag började rida vid 7 års ålder på Ljungby ridklubb och två andra ridklubbar också Värnamo ridklubb och Alvesta ridklubb och sen dess är jag hästbiten. Intresset har växt och nu är detta min livsstil och kommer vara livet ut. Jag har intresse för hästen men också allt runt omkring. Via min hemmaklubb har jag fått chansen att utvecklas och lära mig m.m Jag har ridet i ca 40 år är fortfarnde aktiv i klubben i många år vilket har lett till att jag har viljat går häst skötare utbildning på Stömsholm Ridskola. Jag är klar med A och till hösten så ska jag går B. Det var lite om mig.

Av miaocd miaocd - 22 maj 2018 18:38

Att skriva blogg får inte bli ett måste!

Jag har tänkt skriva vid ett flertal tillfällen i dag men inte gjort det. Rent krasst så har jag inte så mycket nytt att skriva om. Solen lyser och värmen är här igen. Vi har tagit det lugnt i dag och bara varit hemma. I bland är det skönt att villa emllanåt. Jag mår bra av det.

Av miaocd miaocd - 21 maj 2018 20:26

Ursäkta min vrede här men har ingen förståelse för folk som blir nekad till sina behov. Vad är detta?
Oavsett diagnos och eller har syndrom så behöver vi ha stöd och måste ha vår vård!
Vill ni ens att vi ska leva eller vad vill ni med oss?
Utan assistans och ersättning skulle inte ens vi få. Bara för att ni ska dra in vår assistansbehov!
Att detta energi ska fortsättas att hålla på jag undrar egentligen hur ni orkar att hålla på.
Detta kan polisanmälas med om detta fortsätter!
Så se upp vad ni håller på med!

Av miaocd miaocd - 21 maj 2018 19:15

Tomma ord är också ord men dom betyder ingenting. Därför är det så himla tråkigt när någon säger nånting men inte menar det. Det är så lätt att via det skrivna ordet kunna säga saker och ting men egentligen inte stå för vad som sägs. Att gömma sig bakom en skärm är så lätt. Du säger en sak men gör tvärtom, sådant är inte roligt. Det är så lätt att tycka att andra gör fel men du måste rannsaka dig själv och se om det du gör eller inte gör stämmer överens med det du önskar dina vänner gör. Kasta inte sten i glashus! Detta inlägget riktar sig till alla - det är så viktigt att tänka efter! Ta det inte personligt men som sagt, tänk efter på hur du agerar. Tänk efter så du inte ber dina vänner att göra på ett visst sätt och sen gör du själv tvärtom emot andra. Jag har sett detta många ggr genom åren med många människor omkring mig. Det är så himla sårande! Det är ledsamt! Vänner är så himla viktiga att ha omkring sig så det gäller att ta hand om dom. Inte såra! Inte be dom vara ärliga och säga vad dom tycker men själv inte våga vara ärlig. Riktiga vänner växer inte på träd så ta hand om den du tycker om! Fortsätter du göra som du gör riskerar du att till slut förlora dom som står dig närmast, för ju längre tid det går desto lättare är det att man tröttnar. Jag har vart med om detta tidigare och har sagt upp bekantskapen för att det inte gav mig någonting med oärliga människor.

Av miaocd miaocd - 21 maj 2018 18:51

I dagens samhälle finns det många som lider av depression, inklusive jag. Jag har haft min depression sedan jag var ungdom så har den gått upp och ner. Under alla dessa år så har jag testat många saker för att se om jag kan komma ur den på egen hand men även med hjälp. Jag kan inte räkna på 2 händer hur många gånger jag har önskat att det skrevs eller togs upp mer om just depression. Jag har under denna tid känt mig fruktansvärt ensam och dålig. Speciellt när folk tycker man är lat som inte gör något på dagarna eller tycker att man gräver ner sig alldeles för mycket i saker som svider i ens själ. Jag är långt i från färdig i min utveckling i min depression men jag håller på att kämpa mig upp och vill därför tala om 5 st tips som har hjälpt mig.

1. Prata enbart med personer som förstår dig för annars kan dom trycka ner dig psykiskt fast det inte är meningen. I mitt fall har det varit så för det har varit svårt för dom att förstå hur det är att leva med depression varje dag.

2. Håll dig inte hemma för mycket för det kan gör att du mår ännu sämre. Du behöver inte vara ute en hel dag men att komma ut en liten stund då och då gör stor skillnad.

3. Ha struktur i ditt liv för då har du inte tid att tänka på hur du mår och du har hela tiden saker att se fram emot.

4. Ljug inte om hur du mår för sanningen kommer alltid fram ändå. Sanningen kan ibland vara extremt tuff 

I dagens samhälle finns det många som lider av depression, inklusive jag. Jag har haft min depression sedan jag var 16 år och under dessa 7 år så har den gått upp och ner. Under alla dessa år så har jag testat många saker för att se om jag kan komma ur den på egen hand men även med hjälp. Jag kan inte räkna på 2 händer hur många gånger jag har önskat att det skrevs eller togs upp mer om just depression. Jag har under denna tid känt mig fruktansvärt ensam och dålig, speciellt när folk tycker man är lat som inte gör något på dagarna eller tycker att man gräver ner sig alldeles för mycket i saker som svider i ens själ. Jag är långt ifrån färdig i min utveckling i min depression men jag håller på att kämpa mig upp och vill därför tala om 5 st tips som har hjälpt mig.


1. Prata enbart med personer som förstår dig för annars kan dom trycka ner dig psykiskt fast det inte är meningen. I mitt fall har det varit så för det har varit svårt för dom att förstå hur det är att leva med depression varje dag.

2. Håll dig inte hemma för mycket för det kan gör att du mår ännu sämre. Du behöver inte vara ute en hel dag men att komma ut en liten stund då och då gör stor skillnad.

3. Ha struktur i ditt liv för då har du inte tid att tänka på hur du mår och du har hela tiden saker att se fram emot.

4.Ljug inte om hur du mår för sanningen kommer alltid fram ändå. Sanningen kan ibland vara extremt tuff men det kommer kännas bättre i längden både för dig och andra.

5. Öka ditt självförtroende och hitta en sysselsättning som får dig att känna dig bra. Att känna sig behövd och duktig kan hjälpa dig en lång bit på vägen.

Av miaocd miaocd - 21 maj 2018 18:27

Blir snart medveten om mina inlägg här inne på FB.
I med hur mitt mående är så måste jag ändå visa att jag är den där duktiga Mia svårt att får vänner. Men vad kan man förbättra sig på? Har försökt med allt.
Eftersom jag uppenbarligen inte kommer må bättre än så här som jag gör. Känns obehagligt att få säga det så här.
Men jag nu tar jag detta och försöker att bygga på självförtroendet på nytt igen.
Men en sak är säkert att var inte osäker på att läsa mina inlägg framöver.
Om jag bara får en stund till att vila mig frisk igen för det skulle jag behöva nu efter detta.

Ovido - Quiz & Flashcards