Direktlänk till inlägg 21 maj 2018

Du är inte ensam om att ha depression!

Av miaocd miaocd - 21 maj 2018 18:51

I dagens samhälle finns det många som lider av depression, inklusive jag. Jag har haft min depression sedan jag var ungdom så har den gått upp och ner. Under alla dessa år så har jag testat många saker för att se om jag kan komma ur den på egen hand men även med hjälp. Jag kan inte räkna på 2 händer hur många gånger jag har önskat att det skrevs eller togs upp mer om just depression. Jag har under denna tid känt mig fruktansvärt ensam och dålig. Speciellt när folk tycker man är lat som inte gör något på dagarna eller tycker att man gräver ner sig alldeles för mycket i saker som svider i ens själ. Jag är långt i från färdig i min utveckling i min depression men jag håller på att kämpa mig upp och vill därför tala om 5 st tips som har hjälpt mig.

1. Prata enbart med personer som förstår dig för annars kan dom trycka ner dig psykiskt fast det inte är meningen. I mitt fall har det varit så för det har varit svårt för dom att förstå hur det är att leva med depression varje dag.

2. Håll dig inte hemma för mycket för det kan gör att du mår ännu sämre. Du behöver inte vara ute en hel dag men att komma ut en liten stund då och då gör stor skillnad.

3. Ha struktur i ditt liv för då har du inte tid att tänka på hur du mår och du har hela tiden saker att se fram emot.

4. Ljug inte om hur du mår för sanningen kommer alltid fram ändå. Sanningen kan ibland vara extremt tuff 

I dagens samhälle finns det många som lider av depression, inklusive jag. Jag har haft min depression sedan jag var 16 år och under dessa 7 år så har den gått upp och ner. Under alla dessa år så har jag testat många saker för att se om jag kan komma ur den på egen hand men även med hjälp. Jag kan inte räkna på 2 händer hur många gånger jag har önskat att det skrevs eller togs upp mer om just depression. Jag har under denna tid känt mig fruktansvärt ensam och dålig, speciellt när folk tycker man är lat som inte gör något på dagarna eller tycker att man gräver ner sig alldeles för mycket i saker som svider i ens själ. Jag är långt ifrån färdig i min utveckling i min depression men jag håller på att kämpa mig upp och vill därför tala om 5 st tips som har hjälpt mig.


1. Prata enbart med personer som förstår dig för annars kan dom trycka ner dig psykiskt fast det inte är meningen. I mitt fall har det varit så för det har varit svårt för dom att förstå hur det är att leva med depression varje dag.

2. Håll dig inte hemma för mycket för det kan gör att du mår ännu sämre. Du behöver inte vara ute en hel dag men att komma ut en liten stund då och då gör stor skillnad.

3. Ha struktur i ditt liv för då har du inte tid att tänka på hur du mår och du har hela tiden saker att se fram emot.

4.Ljug inte om hur du mår för sanningen kommer alltid fram ändå. Sanningen kan ibland vara extremt tuff men det kommer kännas bättre i längden både för dig och andra.

5. Öka ditt självförtroende och hitta en sysselsättning som får dig att känna dig bra. Att känna sig behövd och duktig kan hjälpa dig en lång bit på vägen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miaocd miaocd - 15 juli 2019 01:49

Jag vill inte lämna efter mig en sport som bara är för rika” Hur är det att vara världsetta och bära armbindeln med nummer ett?– Jag känner mig inte som den bäste. Jag kanske har en siffra på min arm när jag går in på arenan, men jag kä...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 01:58

Det har rullat in lite nya läsare så tänkte att jag kör en lista med ”3 saker ni inte visste om mig” så får ni chansen att lära känna mig lite bättre. Vi kör igång direkt! ��Jag är en känslomänniska - ...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:15

Jag tänker ofta på min mamma och pappa!I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa eller besöka er eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:12

Jag har rätt mycket som gör mig glad när jag tänker efter. Mycket som jag delar med mig av min energi det som är värt att dela med sig av. Det som gör mig glad är:- Min familj. - Mina djur. - Min minsta lillebror. - Bloggen och Istagram. Detta är...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:09

Jag bor i Småland. Har polarhundar på olika nivårer, olika åldrar som jag kör / träna / tävla drag med. Väldigt sociala och trevliga hundar att umgås med och köra med. Bruka tävla i drag. Vi är med i Svenska draghundsport.se Tävla mest i barmark. Kör...

Ovido - Quiz & Flashcards