Alla inlägg den 5 maj 2018

Av miaocd miaocd - 5 maj 2018 18:12

Din blick är sorgsen
Vet vad du känner jag förstår så väl att
Tankarna skrämmer

I en värld full av människor så
Växer vår ensamhet
Å i mörkret inom dig finns vilsenhet

Men i dina blå ögon speglas jag
I dina blå ögon finns havet och himlen
Så va inte rädd att leva här
För dina ögon dina ögon
Har fått sin färg av förtröstan

Le lite grann nu
Va inte ledsen jag minns knappast när
Ja sist såg dig skratta
Om världen gör dig galen
Och bara ser allt i svart
Så finns jag där
Mitt i din mörkaste natt

Av miaocd miaocd - 5 maj 2018 17:59

I dag har tillbringat några timmar med brossan. Vi var på ett ställe och kollade läget och var där en bra stund. Det var kosläpp m.m. där Sen körde vi en sväng och kollad på olika ställen. Nu är vi hemma igen. Nu har vi ättit middag som min make har fixat till oss alla. Njuter av en kall öl nu. Vi får se vad kvällen har att erbjuda!

Hur har du det i dag? Vad har du gjort och vad erbjuder kvällen för dig?

Av miaocd miaocd - 5 maj 2018 17:13

Jag avskyr den här känslan.
Kan inte förklara hur jag känner riktigt.
Ångesten är påträngande
Jag vill ha dig nära

Jag tror inte mitt mående hade försvunnit
Bara för att du hade funnits här
Men helt klart bättre
Om jag hade haft dig nära

Tankarna försvinner aldrig
Avundsjukan finns
Men för vilken människa i världen är det annorlunda?
Någon gång önskar vi något vi inte har. 
Sverige är på tok för långt 
Men jag är glad att du inte bor på andra sidan jorden


Du är ju samtidigt nära - för i mitt har du alltid plats!

Ovido - Quiz & Flashcards