Alla inlägg under april 2018

Av miaocd miaocd - 21 april 2018 21:10

Det är mycket att tänka på när man utför livräddande åtgärder och all träning man får är så otroligt värdefull! Jag råder alla även ni som inte är sjukvårdspersonal att faktiskt gå en eller två HLR-kurser. Tänk på att ni kan vara den som räddar liv om ni är först på plats hos någon som får ett hjärtstopp! Och var absolut inte rädda för att använda en hjärtstartare om det finns i närheten av er! Även om ni inte har använt någon förr så använd den, den talar om för dig vad du ska göra. Många gånger skräms vi av det som är nytt eller det vi aldrig förr har använt men bli inte rädda för den. Och tänk på att gärna gå en barn-HLR kurs oxå för att veta hur ni gör om det gäller barn.. För en förälder kan det vara livräddande vid både hjärtstopp men oxå även vid luftvägsstopp om barnen hemma sätter i halsen.

Av miaocd miaocd - 21 april 2018 20:49

Här står jag i dag. Vad står du i dag?
Jag är otroligt stolt över mig själv och vad jag har åstadkommit i livet!
Jag är stolt över den jag har blivit och stolt över vart jag står i livet.
Jag har skapat 2 fantastiska barn.
Jag har blivit en person med otroligt många och viktiga erfarenheter och egenskaper.
Jag är stolt över mig själv.
Stolt över vart jag står idag.

Av miaocd miaocd - 21 april 2018 18:48

Jag hittade en rolig blogglista!

Vad dricker du helst?
Jag dricker helst kaffe och cola, Öl, vin. Är totalt beroende av båda fyra. Det är livets dryck!

Favoritmotto?
Lev varje dag som det vore den sista Behandla andra som du själv vill bli behandlad.


Var ser du dig själv om tre år?
Tror inte att det är någon stor förändring. Antar att livet ser likadant ut som den gör nu, förutom att jag precis fyllt 51 år, vår pojk är 21 år och vår flicka är 19 år.


Söndagshäng?
Det perfekta söndagshänget är att tar det lungt med familjen.


Hur ser din drömkille ut?
Min drömkille ser ut som min make! Helt perfekt med andra ord och en personlighet som är utöver de vanliga.

Vad vill du jobba med i framtiden?
Jag vill jobba med djur. 


Hur går tankarna när du ska välja outfit inför utgång?

Minns inte sist jag var ute. Men jag tar väl de plagget som ligger närmst och hoppas på de bästa.

Vad skulle du ta på dig på en date en fredagskväll?
Dom kläder jag trivs med.

Vilket ämne pratar du helst om med vännerna?
Allt möjliget.

Var drömmer du om att bo i framtiden?
Jag bor redan på mitt drömställe. Men om jag skulle dra till med något riktigt bra så skulle jag vilja skaffa en lägenhet i Spanien.

Ett måste i sommar?
Ett måste i sommar är att åka upp till Dalarna och fjällvandra.

Vad gör du helst en lördagskväll?
Myser med make i mitt liv med nåt gott att äta och en bra film.

Om du får bestämma, klackar eller sneakers?
Använder inte något av det.

Om du fick välja. Vilken känd kvinna skulle du helst ta en fika med?
Eh kommer inte ens på nån just nu.

Vilka skor drömmer du om just nu?
Ingen arning.

Raggar du eller blir du raggad på?
Jag raggar inte för jag har redan min make.


Vilken låt går på repeat hemma hos dig just nu?

Ingen arning.


Singel eller i ett förhållande?
Förhållande. Hatar att vara singel och livet skulle vara tråkigt utan att en partner nu och ta hand om t
vå tonåriga ungdomar.

Vart planerar du att resa nästa gång?
Jag vill till Madeiera nästa år för då fira vi 10 år som gifta.

Planer för sommaren? 
Sola och bada hemma och mer vet jag inte.

Gör görna samma lista och tagga mig.

Av miaocd miaocd - 21 april 2018 17:54

Ett nej är alltid ett nej! Vad alla än säger så säger man nej så betyder det också nej. Många har så svårt att acceptera ett nej i många olika situationer. De fortsätter tjata tills de får ett ja för de ska få som de vill för de inte kan acceptera ett nej. Visst i bland får man promissa om saker men man måste ändå kunna acceptera ett nej när man verkligen inte vill någonting.
Många som tror att de kan äga andra människor och manipulera för att de ska få hur det vill. Själv blir jag sjukt trött på sådana människor som försöker äga mig. Jag vänder på klacken direkt och drar mig undan för jag hatar när människor försöker äga mig på något sätt. Jag kommer alltid gå min egen väg. För ingen människa kommer få trycka ner mig och försöka äga mig igen.
ETT NEJ ÄR ALLTID ETT NEJ!
 

Av miaocd miaocd - 21 april 2018 17:47

Jag förtjänar bra människor! Har du förstört min tillit till dig så är det du som måste bygga upp den igen och motbevisa att du har förändrats. Ja. Jag testar människor i bland och ser om de har förändrats eller om de är bara tomma löften som ges för det ska låta bra och för man ska förlåta. Märker jag att samma misstag upprepas vänder jag på klacken och går för då har du bevisat för mig att du är samma person som då.
Jag förtjänar ha bra människor i mitt liv utan massa drama för man säger i från när något är fel.
 

Av miaocd miaocd - 21 april 2018 16:37

1. Vad har du för klädstil?
Min klädstil är väldigt olika.

2. Bär du ofta smycken?
Alltid ring och halsband.

3. Färgar du håret?
För det mesta så gör jag det när det behövs.


4. Vad äter du helst till frukost?
Det är olika.

5. Vilken är din favoritfrukt?
Banan tror jag.

6. Är du blyg?
Nja beror på lite.

7. Vad har du för hudvårdsrutin?
Usch är dålig på sånt men det är verkligen något jag måste bli bättre på.

8. Hur startar du helst veckan?
Hmm. Sovmorgon och en lugn måndag då jag alltid är så trött.

9. Är du en vädermänniska?
När det är sol och varmt kan jag vara ute hur mycket som helst.

10. Solar du solarium eller har du slutat med det?
Har typ solat solarium några gånger. Händer väldigt sällan.

11. Vad tycker du är det roligaste med bloggvärlden?
Alla fantastiska vänner man träffar.

12. Vad ser du mest fram emot just nu?
Sommar.

13. Senaste inköp?
Hmm. Bra fråga?

14. Dagens tacksamhet:
Min fantastiska famij.

15. Tränar du helst hemma eller på gym?
Gym.

16. Vad använder du för smink till vardags?
Fondtion, kajal, mascara.

17. Vad fikar du helst på café?
Kaffe och någon god kaka kanske?


18. Det pinsammaste som har hänt på senaste?
Haha. Vet inte.

19. Vilken är din favoritmat?
Det är blandat.

20. Vad gör du just nu?
Sitter i soffan och kollar hockey lördag SM - slutspelet.


21. Vad hände i går?
Tog det lugnt.

22. Jobbigaste just nu?
Att jag tänker så mycket.

23. Vilken är din favoritblomma?
Rosor, Tulpaner, vitsippor. 

24. Hur ser en perfekt fredagskväll ut?
Myskväll med familjen och film/serie.

25. Favoritfärg?
Har ingen speciell men blått är fint.

26. Hur ofta dammsuger du?
När det behövs när jag känner att där börjar bli för mycket skit på golvet.

27. Hur många par skor har du?
Många.

28. Vad tycker du om sex innan äktenskapet?
Något fel med det?

29. Vilken är din favoritserie?
Gåsmamma. 

30. Något du borde göra just nu?
Tar dag i mig själv och göra nytta.

31. Något du har massor av hemma?
Haha. Inte en aning.


32. Vad har du för telefon?
Samsung.


33. Kamera?
Samsung.

34. Vad har du för favoritgodis?
Inget speciellt.

35. Äckligaste godiset?
Hmm.

36. Gillar du kladdkaka?

Jajamen.

37. Speglar du dig ofta?
Bara när jag sminkar mig eller ska fixa håret.

38. Röker du?
Nix.

39. Gillar du att kolla på skräckfilm?
Vissa filmer funkar.

40. Vad gruvar du dig över?
Egentligen för mycket.


41. Vad lyssnar du på för musik?
Blandat.

42. Läser du många bloggar?
Japp det gör jag.

43. Vilken är din favoritsort på Marabou?
Japp.

44. Favoritsmak på chips då?
Grillchips.

45. Tar du mest bilder med kamera eller mobil?
Mobilen.

46. Vad vill du hitta på i sommar?
Sol, bada, umgås med familjen, utflykter.

47. Ett roligt sommarminne?
Denna sommaren kommer bli det bästa sommarminnet.

48. Något på TV som du hatar:
All reklam.

49. En serie som du bore se:
Gåsmamma. 

50. Hur många väskor äger du?
Ingen arning.

51. Gillar du att bo på hotell?
Men det är ju det bästa.

52. Vad läste du när du var yngre?
Barnböcker. 

53. Vad var ditt första jobb?
Ingen arning. 

54. Och ditt andra jobb?
Ingen arning.

55. Vad är ditt drömjobb?
Jobba med djur. 

56. Vad ska du göra till hösten?
Bloggevent, Ev studera. 

57. Det snyggaste i ett kök?
Om det är Ikea möbler.

58. Är du lycklig?

Ja.

59. Piercingar?
Öron och navel.

60. Om du fick barn nu. Vad skulle de heta?
Har det för mig själv.


61. Vad ska du göra i dag?

Ser på hockey lördag SM - slutspelet. 

62. Och i morgon?
Slappdag.

63. Har du några instagramtips?
Yes. Insta är guld.

64. Hur länge har du bloggat?
Oj bra fråga?

65. Hur bor du idag?
Ett stort hus tillsammans med min familj. 

66. Hur vill du bo?
Hus.

67. Tuggar du tuggummi?
Japp men väldigt sällan.

68. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Resa massor med familjen och spara pengar till barnen. DRÖMMEN!


69. Har du blivit dumpad?
Det har nog alla blivit någon gång.

70. Och har du dumpat någon?
Har nog hänt.

71. Vad ser du först hos en kille?
Personligheten är ett stort plus.

72. Favoritmönster?
Marmor.

73. Tatueringar?
Inga. 

74. När vaknade du i dag?
Vid 12 tror jag klockan var.

75. Favoritparfym?
Ingen arning.

76. Vad är du beroende av?
Familjen. 

77. När blir du arg?
När inget går som jag vill eller när någon triggar i gång mig.

78. Hur mycket shoppar du för varje månad?
Väldigt lite.

79. Sparar du undan pengar?

Ja


80. Är du ekonomisk?
Ja.

81. Vad gör du onödigt ofta?
Köper saker jag inte borde.

82. Vad borde du bli bättre på?
Göra nytta i hemmet. 

83. Är du romantisk av dig?

Det kan min make svara på

84. Favoritmärke?
Ingen arning. 

85. Favoritsmak?
Jordgubb och Melon.

86. Hur lång tid tog denna lista?
Kollade inte på klockan när jag började.

87. Vad gör dig ledsen?
När folk sviker.

88. Skulle du vilja åka till USA?
Men ja det är en stor dröm.

89. Favoritdag på veckan?
Fredag.

90. Favoritdryck?

Kaffe, cola, Öl, Oboy. 

91. Ångrar du mycket av det du gjort i livet?
Nej.

92. Största rädslan i livet?
Att förlora någon man älskar.

93. Har du sminkat dig idag?
Japp.

94. Favoritkläder?
Mjukisbyxor.

95. Hur mår du just nu?
Helt Oki.

96. Favorit väskan?
Ingen arning. 

97. Vilken mataffär handlar du oftast i?
Maxi.

98. Hur ofta går du på bio? 
Sällan.

99. Vad har du på dig just nu?
Kläder.

100. Vad ska du göra nu?
Tittar på hockey lördag SM - slutspelet.


Ni får gärna göra listan och dela med er till andra.

Av miaocd miaocd - 21 april 2018 14:40

Är det någon som vill går vårruset 2018 med mig? Vårruset år 2018! Jag är så sjukt sugen att anmäla mig till vårruset i  Jönköping för då har jag en anledning att börja komma ut på promenaderna igen. Man behöver inte går fort hela tiden om man inte vill. Utan man kan gå med bara att man tar sig runt och det är den 15 Maj i Jönköping. Få upp min kondition igen och en anledning att komma ut och går med mina hundar igen.

Om jag väljer att anmäla mig så kommer jag göra det som en utmaning att jag ska försöka går fort de mesta och bra sätt att komma i gång med promenaderna igen.

Vill gärna har någon med eller ett gäng på 6 st personer. (Pcknick 6 st personer).

Av miaocd miaocd - 21 april 2018 14:27

Har du det bra denna lördag eftermiddag?

Min dag är bra! Nu sitter jag framför tv och ska kolla på hockeylördag SM slutspelet. Solen är framme men det blåser kallt.

Vad gör du just nu?

Ovido - Quiz & Flashcards