Alla inlägg under april 2018

Av miaocd miaocd - 28 april 2018 21:32

Mina topp 10 listan som jag inte uppskattar!

1. Hatar lögner och svek.

2. Åska och blixtrar gör mig rädd.

3. Mobbning för mig är avskyvärt!

4. Stress för mig gör mig väldigt illa.

5. Konflikter suger.

6. Oseriösa vänner gör att jag vill spy!

7. Att vara ensam för länge gör mig så otrygg!

8. Vänskap som är ytlig kan dra åt pipan!

9. Att ha problem med diganoser i bland gör mig galen.

10. Sömn brist gör mig så otroligt less.

Av miaocd miaocd - 28 april 2018 20:01

Hur man man känna sig så ensam trots att man är omgiven av så mycket folk. Hur kan man känna sig ensam trots att man har sin familj runt omkring sig? Hur man man känna sig övergiven fast alla man känner gladeligen skulle hjälpa mig om jag bara bad om det?
Jag förstår ärligt talat inte det det där. Ändå så känner jag mig ensammast i världen.
Känner mig helt övergiven och utanför.
Vet inte alls vad jag ska ta mig till eller hur jag ska kunna bryta mig ur denna överväldigande... känsla.
Jag känner mig maktlös inför mina egna tankar och känslor. Allt är så mörkt och läskigt, jag förstår inte hur det kan ha blivit såhär igen.
Hur kan jag ännu en gång må såhär dåligt?
Varför ska jag må såhär? Jag vill inte må såhär? Jag har gjort allt jag kan för att inte må såhär, och ändå är jag här igen.
Liggandes på golvet skrikgråtandes tills jag nästan spyr, självskadetankar, självmordstankar och inget hopp om en ljusare framtid.
Det är som att allt jag kämpat för de senaste åren är som bortblåst.
Ingenting känns roligt längre, inget av det som jag blivit glad av förut gör mig glad längre.
Jag har inte ens orken att göra det mer. Jag vill bara sova, men sömnen fungerar inte heller.
Antingen sover jag inte alls eller så sover jag nästan ett dygn i sträck.

Av miaocd miaocd - 28 april 2018 19:57

Jag är en person som på grund av bland annat lättare social har lätt att vistas i större grupper och kompisgäng.

Har psykisk ohälsa och har haft det i några år och psykiskt funktionshinder.

Eftersom väldigt många människor söker sig till just grupper så har jag därmed väldigt svårt att hitta vänner. Jag har dock inga problem att bara vistas i miljöer med mycket folk eller att umgås på tu man hand. Det är när man ska prata i en större grupp eller inför en stor folksamling som ...det kan bli problem för min del.

Gör ett försök att hitta likasinnade i liknande situation bland annat på denna sida.

Söker främst vänner i Småland av Kronobergs län (Växjö, Ljungby, Halmstad, Markaryd, värnamo och Jönköping kommuner) men även samt i grannlänen. Jag utesluter dock inte helt vänner från övriga Sverige eller världen heller. Kan bli lite svårare att ses ofta då bara om man skulle vilja det.

Sitter mycket vid datorn när jag är hemma, gillar annars att cykla sommartid, åka skidor vintertid och promenera året runt, gärna i sällskap av någon annan om den tillgången finns. Någon gång per år kan det även bli någon utlandsresa också.

Söker ingen speciell person mer än någon annan som kanske också har svårt socialt och vill ta sig ur sin bubbla.

Gärna något av det som jag annars brukar göra ensam på min fritid men även att typ gå ut och äta och fika och sånt kanske m.m

Jag söker vänskap med kvinnor i åldrarna 40 - 100 år.

Vill i första hand Maila och chatta se om vi kommer överens och har nåt gemensamt, därefter kan vi prata i telefon och känns det rätt sen kan vi träffas ute och ta en fika eller nåt. Sen får vi se.

Älskar snälla människor, behöver känna mej trygg gör absolut inget om du känner inom dig du inte duger sanningen är nog du duger bättre än du tror i så fall. Skriv mer än gärna. Jag känner nämligen ofta att jag själv inte duger. Jag kommer inte vara otrevlig mot dej. Vill absolut inte såra eller bråka med någon vill bara ha en eller flera snälla människor som vänner. Kan prata om det mesta. OBS! Är bara ute efter vänskap. Har egen familj.

Intresserad av film, löpning, styrketräning, min familj, träna, promenader, hästar, hundar, djur och att lära känna människor på djupet m.m

Hör gärna av dig. Du är efterlängtad.

Det är tungt att vara ensam, och jag har alltid haft svårt att få vänner. Jag hoppas att jag ska kunna bryta ensamheten.

Eftersom jag är 48 år.och är sjukpensinär. Så känner jag en stor tomhet inom mig och jag vill inte längre vara så ensam som jag är.

Det vore bra om du bor i närheten. Hoppas finna en bra seriös, ärlig, snäll vän att prata om allt med. Hoppas på svar!

Av miaocd miaocd - 28 april 2018 19:40

Om du har en dröm eller ett mål du gärna vill nå men känner att du är för gammal så måste du tänka om! Det är aldrig för sent att nå sin dröm. Det är aldrig för sent att göra något åt sin situation.
Men skjut det inte på framtiden, gå inte och vänta utan ta tag i det du vill här och nu!
Du kan du också, bara viljan finns där.
Den som har makt i ditt liv är du själv och du kan åstadkomma det du önskar. Våga ta steget och gå utanför din comfortzone, gå utanför ramarna och gör något du vill!

Av miaocd miaocd - 25 april 2018 23:39

Vi har nog alla varit elaka mot oss själva någon gång. Vissa mer än andra och jag är nog en av dem som är elak mot mig själv i bland. Jag skulle ju aldrig behandla någon annan som jag behandlar mig själv.

Jag har så lätt för att peppa andra och skriva fina saker. Varför är det då så svårt att peppa sig själv också? Den senaste tiden har jag haft otroligt svårt att sätta mig och skriva. Jag som annars tycker att jag är bra på att skriva men just nu är det bara tomt och det känns som inget blir bra.

Jag känner mig bara frustrerad på något sätt. Jag är så trött och allt med skrivande och bloggen känns mest övermäktigt. Jag vet inte riktigt hur mitt bloggande kommer se ut närmsta tiden. Kanske inspirationen kommer tillbaka snart men just nu känns det bara jobbigt att skriva så jag kommer tillbaka när jag känner att jag orkar och har något att skriva.

Hoppas att just du som läser detta mår bra. Kram!

Av miaocd miaocd - 25 april 2018 23:34

Hur man man känna sig så ensam trots att man är omgiven av så mycket folk. Hur kan man känna sig ensam trots att man har sin familj runt omkring sig? Hur man man känna sig övergiven fast alla man känner gladeligen skulle hjälpa mig om jag bara bad om det? 


Jag förstår ärligt talat inte det det där. Ändå så känner jag mig ensammast i världen. 

Känner mig helt övergiven och utanför. 

Vet inte alls vad jag ska ta mig till eller hur jag ska kunna bryta mig ur denna överväldigande känsla. 

Jag känner mig maktlös inför mina egna tankar och känslor. Allt är så mörkt och läskigt, jag förstår inte hur det kan ha blivit såhär igen. 

Hur kan jag ännu en gång må såhär dåligt? 


Varför ska jag må såhär? Jag vill inte må såhär? Jag har gjort allt jag kan för att inte må såhär, och ändå är jag här igen. 

Liggandes på golvet skrikgråtandes tills jag nästan spyr, självskadetankar, självmordstankar och inget hopp om en ljusare framtid. 

Det är som att allt jag kämpat för de senaste åren är som bortblåst.


Ingenting känns roligt längre, inget av det som jag blivit glad av förut gör mig glad längre. 

Jag har inte ens orken att göra det mer. Jag vill bara sova, men sömnen fungerar inte heller. 

Antingen sover jag inte alls eller så sover jag nästan ett dygn i sträck. 

Av miaocd miaocd - 25 april 2018 23:20

Hej läsare!
Ja, då var vi mitt i veckan. Två dagar kvar till långhelg för visa som har tagit måndagen ledig.
Så hur har ni läsare det mitt i veckan?
Får ni lång helg till helgen?

Av miaocd miaocd - 25 april 2018 20:14

För bara någon månad sedan så satt jag mest hemma, jag varken gick på gym eller promenerade. Mitt mående hade helt enkelt tagit över en stor del av mitt liv och ju längre jag satt inne ju sämre mådde jag både fysiskt och psykiskt. Jag vaknade upp en dag och kände hur less jag var på att vara fast bland mina 4 väggar så jag tvingade mig ut på en promenad. Det började med en liten kort promenad. Man har ju både hört och vet att ta promenader är väldigt bra för hälsan, men vet du vad som händer med din kropp när du promenerar 30 minuter varje dag?

  • 1.Positiv hjärnförändring
  • 2.Förbättrad syn
  • 3.Förebyggande av hjärtsjukdomar
  • 4.Ökad lungvolym
  • 5.Bra för bukspottkörteln
  • 6.Förbättrad matsmältning
  • 7.Ökad fettbränning och mer muskler
  • 8.Stadigare ben och leder
  • 9.Motverkar ryggsmärta
  • 10.Du får ett lugnare sinne
Ovido - Quiz & Flashcards