Direktlänk till inlägg 29 april 2018

5 tips till en nystartad blogg!

Av miaocd miaocd - 29 april 2018 22:33

Som ni vet så har jag bloggat ett tag nu inte superduper länge ändå men ett längre tag och för mig är det väldigt stort. Jag har försökt bloggat förr men har aldrig kunnat hållit i det på grund av många anledningar men mesta dels har det väl varit omgivningen och måendet. Men jag har verkligen kunnat hålla i detta nu och vet du vad jag älskar det. Jag älskar att blogga, jag älskar att syssla med mina sociala medier och jag mår faktiskt så sjukt mycket bättre av detta.

Det är inte bara själva bloggandet. Det är all kärlek som faktiskt sprids och all denna glädje som kroppen fylls av. Jag har alltid varit skeptisk med hur öppen jag ska vara med om mitt bloggande men jag mår faktiskt mycket bättre nu när jag är helt öppen med att just jag bloggar och just det jag bloggar om man är ju rädd vad vissa ska tycka men helt ärligt så kör jag mitt egna race just nu och bara fokuserar på det och låter de andra få vara.

Men har du tänkt att börja blogga eller du kanske nyligen startat upp din blogg och vill kanske ha lite tips? Som jag sa så har inte jag bloggat i flera år eller så men jag gör något jag älskar och jag vill hjälpa så många jag bara kan med mina budskap. Jag ska försöka göra mitt bästa och ge dig det jag lärt mig.

Var ärlig är regel nummer ett.
Jag menar ärlighet varar faktiskt längst det har jag lärt mig genom livets gång. Du blir påkommen och det kommer inte sluta bra för dig eller din blogg. Det gäller att vara ärlig mot de som faktiskt läser din blogg.

Stå för det du säger.
Jag skriver saker i min blogg som kan handla om allt möjlighet och jag tycker saker om själva median i dag och jag skriver bara saker jag själv kan stå för och där jag kan försvara mina åsikter. Jag skulle aldrig säga saker jag sen backar undan och blir osäker på. Att stå för det man skriver och säger det är väldigt viktigt man ska kunna försvara sina åsikter.

Titta inte ständigt på din statistik.
Jag började med att titta in statistik kolla hela tiden hur jag låg till om jag fått en bättre placering eller ja ni vet hur det kan vara. Man vill ju uppåt. Men det gav mig sådan prestationsångest och jag måste leverera för att toppa mer och mer. Men nu tittar jag knappt in där längre och kanske händer nån gång för att bara se. För jag mår bättre av att inte "tävla" mot mig själv.

Älska det du gör och skriv när du känner för det.
Blogga ska vara något man gillar att göra man ska inte må dåligt av att blogga. Jag älskar detta och jag går in med hela mitt hjärta i detta. Jag vill hjälpa mig och jag vill helst hjälpa andra på något sätt. Det är oerhört viktigt enligt mig att man gillar det man gör. Sen skriva när man känner för det man ska inte skriva bara för att man måste hela tiden. Det kan göra att man tröttnar lite emellanåt.

Ge respons till din läsare.
Jag tycker det är oerhört viktigt att svara sina läsare det är för er jag skriver mycket och det är många "läsare" jag vill kunna hjälpa med mina budskap och ge min kunskap. Jag vill hålla en god kontakt med alla er. För mig är det oerhört viktigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miaocd miaocd - 15 juli 2019 01:49

Jag vill inte lämna efter mig en sport som bara är för rika” Hur är det att vara världsetta och bära armbindeln med nummer ett?– Jag känner mig inte som den bäste. Jag kanske har en siffra på min arm när jag går in på arenan, men jag kä...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 01:58

Det har rullat in lite nya läsare så tänkte att jag kör en lista med ”3 saker ni inte visste om mig” så får ni chansen att lära känna mig lite bättre. Vi kör igång direkt! ��Jag är en känslomänniska - ...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:15

Jag tänker ofta på min mamma och pappa!I bland kommer alla känslorna över mig och när jag tänker på att jag aldrig mer kan ringa eller besöka er eller ger en kram så kommer alla känslorna över mig.Jag blir alltid så himla ledsen när jag tänker på det...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:12

Jag har rätt mycket som gör mig glad när jag tänker efter. Mycket som jag delar med mig av min energi det som är värt att dela med sig av. Det som gör mig glad är:- Min familj. - Mina djur. - Min minsta lillebror. - Bloggen och Istagram. Detta är...

Av miaocd miaocd - 6 maj 2019 00:09

Jag bor i Småland. Har polarhundar på olika nivårer, olika åldrar som jag kör / träna / tävla drag med. Väldigt sociala och trevliga hundar att umgås med och köra med. Bruka tävla i drag. Vi är med i Svenska draghundsport.se Tävla mest i barmark. Kör...

Skapa flashcards