Alla inlägg den 14 april 2018

Av miaocd miaocd - 14 april 2018 01:56

Nu kommer det ett trist inlägg men jag känner att jag måste skriva detta.
Det är så himla tråkigt när man ser hur andra bloggare trycker ner sina vänner för att dom inte kan glädjas åt andras lycka. Hur svårt är det att gilla det ni ser? Varför måste ni skicka spydiga kommentarer med negativitet?
Jag tänkte berätta en hemlighet för er - de flesta har faktiskt fler vänner än EN, fler vänner än just DIG!
Om du ser att din vän umgås med någon annan, varför blir du sur då?
Kan du inte tycka det är bra att din vän har fler vänner och har andra att umgås med?
Varför bli avundsjuk för att din vän gör någonting annat med nån annan?
Om du ser att din vän planerar någonting med nån annan, varför trycka ner din vän istället för att lyfta upp henne och berömma henne för sitt arbete? Säga att det är roligt att hon planerar spännande saker?
Näe, istället skall du få henne att bli ledsen. Hur shysst är det? Rannsaka dig själv, hur bra vän är du egentligen?
Om du frågar mig är du väldigt egoistisk. Tänk dig för nästa gång. Du sårar mer än du verkar tro!


Tar hand om din vänner i stället för att tryck ner dom och gör dom ledsna.



Av miaocd miaocd - 14 april 2018 01:50

Det hade varit roligt om någon av mina läsare ville gästblogga hos mig!
Att få läsa någon annans tankar och upplevelse tycker jag är spännande.
Dessutom får man chansen att få sin historia läst av andra och man får shout-outa sig själv.


Skicka ett mail till kontakt happy0@home.se med ditt inlägg + foto och kontaktuppgifter till din blogg.


Det är okej att ha ett eget inlägg men om du inte vet vad du vill skriva om har jag några förslag här under!


1. Vad brinner du för? Berätta om något som står dig varmt om hjärtat som du ägnar mycket tid och kanske pengar på. Vad är det som är så kul/intressant med detta? Hur länge har du hållit på och vad är ditt mål?

2. Vad drömmer du om? Hur gör du för att komma dit? Varför drömmer du om detta? Har det alltid vart din dröm i livet eller när började det etsa sig fast hos dig?

3. Finns det något du brukade göra som barn som du önskar att du fortfarande kunde göra? Varför vill du kunna göra det även som vuxen? Vad är det som gör att du mår så bra av att göra det?

4. Har du varit med om något övernaturligt nångång? Tror du på andar och spöken? Berätta om något läskigt/spännande/kul du upplevt inom andevärlden och det paranormala!

5. Har du någon gång volontärarbetat? Vad gjorde du och var gjorde att du bestämde dig för det? Hur länge?
Om inte, är det något du vill göra? Varför och vad?

6. Om du kunde resa bakåt i tiden en gång och förändra en sak, vad hade det varit och varför just det?

7.Vill du vara känd? För vad och varför?

8. Hur hade världen sett ut om pengar inte fanns? Tror du det hade vart mer kärlek än hat då? Hur hade vi fått tag på saker vi behöver tror du?

9. Vilket sätt är det bästa att sprida kärlek på? Hur gör du för att få andra glada och trivas i din närhet? Har du gjort något speciellt för någon du vill berätta om?

Av miaocd miaocd - 14 april 2018 01:44

Tjabba tjena hallå!
Om ni inte missat det så kan jag tala om att det tydligen är fredagen den 13:e även kallad för otursdag!
Men är det verkligen en otursdag?
Utsätts du alltid för massa otur och olustiga saker detta datum? Eller är det bara ett hittepå?
Om jag skall vara ärlig så tror jag att det är mer hitte på faktiskt. Varför skulle man ha otur bara för att man råkar komma på den 13e en fredag? Man kan ju lika gärna ha otur dagen innan, eller dagen efter.
Tror inte att saker händer bara för att det är fredagen den 13e, tror att det som sker den dagen hade skett oavsett vilket datum.
Vet inte vartifrån detta kommer egentligen men någon motivering finns väl.

Av miaocd miaocd - 14 april 2018 01:41

Du är trött och nere
ensamheten tär
natten känns lång och svår
Tänk då på att du har mej
du vet att jag finns här
rn vän som alltid bryr sej om
hur du mår
När du ser allt i mörker
och din värld känns kall och hård
och ingen du tror kan förstå
Kom ihåg att du har mej
en vän dit du kan gå
för mej kan du berätta
vad som står på
Visst är det skönt att veta
att du har en vän
när många ej verkar ha tid
Man springer 
tror man hinner
men i livets lopp
ingen vinner om ens vänner försvinner
Jag finns här 
nära dig
Du kan alltid lita på mig
Jag är din vän

Av miaocd miaocd - 14 april 2018 00:55

Jag vill ju kunna jobba. I bland funkar det och ibland funkar det verkligen inte! Men jag vill klara det! Jag vill klara av att jobba. Jag hoppas så att jag hittar ett jobb som kan funka på 25%. Jag vill ju inte vara sjukskriven. Men ibland är det nödvändigt.

Kamp att få jobb med psykisk ohälsa.

Av miaocd miaocd - 14 april 2018 00:38

 Följ mig gärna på Facebook: Miaocd och Istagram.

 Jag tackar er alla som läst! Tack!
Av miaocd miaocd - 14 april 2018 00:33

Man ser inte det på mig, men jag känner det i mig. Jag heter Miaocd. En 47-årig mamma/fru som bor i Småland, Kronbergs län. På den här bloggen kommer jag att skriva hur det är att leva med svår psykisk ohälsa. Att varje dag fajtas med Tvångssyndrom, Aspergers syndrom och deppression samt flerhandikapp. Att vara absolut tvungen att göra vissa saker eller tänka på ett särskilt sätt och dessutom inte kunna förstå många sociala aspekter. Följ gärna mig här för att försöka kunna förstå hur det är att vara psykisk funktionshindrad.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards